۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴
آلایندگی صنایعی مانند فروسیلیس سمنان رسماً اعلام نشده است 
رئیس صمت سمنان در گفتگو با بازار:

آلایندگی صنایعی مانند فروسیلیس سمنان رسماً اعلام نشده است 

سمنان- احمدی رئیس سازمان صمت استان سمنان با اشاره به شائبه های مبتنی بر امکان تعطیلی واحدهای آلاینده در شهرک صنعتی سمنان، گفت: آلایندگی صنایعی مانند فروسیلیس رسماً اعلام نشده است.

یادگار احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، در مورد ادعای آلایندگی شرکت فروسیلیس ایران‌ توسط مدیرکل محیط زیست استان سمنان، بیان کرد: برای ما در مجموعه صنعت معدن و تجارت استان سمنان و در راستای صدور جواز تاسیس و بهره برداری ملاک قانونی استعلام و تاییدیه محیط زیست است .

وی افزود: محیط زیست اگر امروز به ما استعلام داد فردا می تواند جلوی کار را گرفته واحد را تعطیل کند اما تاکنون درباره واحد هایی مانند فروسیلیس سمنان هیچ مکاتبه کتبی و رسمی صورت نگرفته است.

رئیس سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه محیط زیست طبق قانون ضابط قضایی است، ابراز کرد: با اطلاعی که من دارم محیط زیست نظارت دقیق و پایش لحظه ای در خط تولید شرکت فروسیلیس دارد و اگر ادعایی مبنی بر آلایندگی این واحد تولیدی صنعتی وجود دارد باید به صورت مکتوب و رسمی اعلام شود .

احمدی در پاسخ به سوالی درباره احیای واحدهای تولیدی در استان سمنان نیز بیان کرد: احیای ۳۰ واحد معدنی در یک سال اخیر یکی از اقدامات ویژه ای است که در بخش صنعت معدن و تجارت صورت پذیرفت و به تثبیت اشتغال جمع کثیری از کارگران انجامید.

وی با بیان اینکه در استان سمنان همچنین ۵۰ واحد صنعتی راکد نیز به چرخه تولید بازگشته است، ابراز کرد: بخشی از این کارخانه های راکد مشکلات مدیریتی و سرمایه گذاری داشتند که با تغییر سرمایه گذار مشکلات آنها حل شد بخش دیگری مشکل تامین مالی داشتند که از تسهیلات استفاده کردند و بخشی دیگر هم مشکلاتی مانند فقدان بازار و ... داشتند که تمهیداتی برای راه اندازی مجدد آنها اخذ شده است.

کد خبر: ۲۳۰٬۷۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha