۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
سازمان حسابرسی صورتهای مالی امسال شرکتها را اعلام کند
وزیر اقتصاد:

سازمان حسابرسی صورتهای مالی امسال شرکتها را اعلام کند

خاندوزی، وزیر اقتصاد از سازمان حسابرسی خواست تا گزارشی از وضعیت امسال مجامع شرکت دولتی را آماده کند که در آن وجه تمایز صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ به نسبت سال ۱۴۰۰ مشخص شود.

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم معارفه ۴ عضو جدید هیأت عامل سازمان حسابرسی، با تاکید بر اینکه روش‌های سنتی سازمان حسابرسی در زمان خود قطعا بهترین بودند اظهار داشت: در حال حاضر روش‌های سنتی دیگر بهینه نیست و سازمان حسابرسی باید نظامات مبتنی بر حسابرسی شرکت‌ها را به سمت سامانه‌مند شدن ببرد تا با هوشمند شدن این سازمان، امکان بسیاری از دسترسی‌ها به حکمرانان در جهت مدیریت بهتر کشور، داده شود.

خاندوزی تاکید کرد: سازمان حسابرسی ترتیبات، تشریفات و نظامات را به گونه‌ای تهیه کند تا هر نهادی که نیاز به اطلاعات صورت‌های مالی که به تایید این سازمان رسیده را دارد؛ تغییر را در این سازمان احساس کند.

خاندوزی با تاکید بر اینکه سازمان حسابرسی نیاز به تقویت نیروی انسانی خود دارد بیان داشت: برای ایجاد انگیزه در نیروی انسانی اگر نیاز به وضع مقررات جدید یا هر کاری که سبب افزایش انگیزه کارکنان می‌شود، هر چه سریعتر صورت گیرد، زیرا نوسازی و تحول در هر سازمانی بدون تقویت سرمایه انسانی عملا اتفاق نخواهد افتاد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بر مواجهه فعال و بازنمایی تصویری از مجموعه سازمان حسابرسی تاکید کرد و بیان داشت: نیاز است سازمان حسابرسی نیز مانند دیگر دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد با مواجهه فعالانه رسانه‌ای، نقش خود را در حکمرانی اقتصادی کشور پر رنگ کند.

وی تصریح کرد: تبیین و کنش گری سازمان حسابرسی قطعا در بسیاری از لوایح و مصوبات دولت تاثیر گذار خواهد بود. وزیر اقتصاد در ادامه با اشاره به اینکه سازمان حسابرسی در فصل پرکاری به سر می‌برد از سازمان حسابرسی خواست گزارشی از وضعیت امسال مجامع شرکت دولتی را آماده کرده و در این گزارش وجه تمایز صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ به نسبت سال ۱۴۰۰ مشخص شود تا آثار اقدامات مثبت که از آغاز شروع بکار دولت سیزدهم انجام شده، نشان داده شود.

خاندوزی افزود: در کنار این وجه تمایز، این گزارش حاوی تحلیل‌ها و ارقام قابل اتکایی باشد تا کلان روندهایی که در حوزه مالی شرکت‌های دولتی و سازمان‌های تحت نظارت سازمان حسابرسی انجام میشود؛ نمایان باشد.

گفتنی است در پایان این مراسم فرج لطف الهی به عنوان قائم مقام سازمان حسابرسی و عضو هیأت عامل و همچنین مرتضی اسدی، محمود پیوندی و حبیب شمس ناتری نیز به عنوان اعضای جدید هیأت عامل منصوب شدند و بدین ترتیب اعضای هیات عامل سازمان حسابرسی بر اساس اساسنامه این سازمان تکمیل و به ۹ نفر رسید.

کد خبر: ۲۳۰٬۶۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha