۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۶
تبدیل ۶۰۰ کیلومتر سیم مسی به کابل خودنگهدار برق در همدان
مدیرعامل توزیع برق استان همدان خبر داد:

تبدیل ۶۰۰ کیلومتر سیم مسی به کابل خودنگهدار برق در همدان

همدان - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از برنامه ریزی برای تبدیل ۶۰۰ کیلومتر سیم مسی به کابل خودنگهدار برق در همدان خبر داد.

به گزارش بازار؛ علی سهرابی بیدار در نشست با نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۸۱۰ هزار مشترک برق در استان همدان وجود دارد، گفت: از این تعداد حدود ۶۵۰ هزار مشترک خانگی هستند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه عمده مصرف انرژی برق در استان در بخش کشاورزی و صنعت است، در قدم اول هوشمندسازی را از این مشترکین آغاز کردیم و کنتورهای آنها از راه دور قرائت می‌شوند.

سهرابی بیدار با بیان اینکه در زمینه هوشمندسازی، رویت‌پذیری و قرائت در بخش مشترکین دیماندی به طور کامل انجام شده است و به سمت کنترل‌پذیری می‌رویم، گفت: در حال حاضر از مشترکین کشاورزی و صنعتی ما ۶ هزار مشترک سنگین کنترل‌پذیر شده‌اند و برای ادامه کار نیز یک فراخوان مناقصه برای سه هزار تابلو طی امسال برگزار شده است.

وی ادامه داد: بخش دوم هوشمندسازی شبکه است که در این زمینه نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و اردیبهشت ماه سال گذشته در روز صنعت برق، مرکز اسکادا افتتاح شد و در حال حاضر از طریق این مرکز بیش از ۳۵۱ نقطه پایش و مدیریت می‌شود و مدیریت هوشمند شبکه در استان فعال است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: در این راستا پست‌های زمینی عمومی که تغذیه‌کننده مشترکین شهر همدان است تجهیز می‌شوند و در حال حاضر آخرین تکنولوژی‌های دنیا را در این پست‌ها به کار گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته اقدامات خوبی در بخش هوشمندسازی انجام شده است و در این حوزه رفتار بار و مدیریت شبکه و مدیریت سمت مصرف کننده در حال انجام است، گفت: محور دوم قابلیت اطمینان است که در این راستا نیز در بخش فشار ضعیف و ۲۰ کیلوولت ۳ هزار پایه مشکل‌دار تعویض شد.

سهرابی بیدار با اشاره به تبدیل سیم‌های مسی به کابل خودنگهدار تصریح کرد: در این زمینه نقاط مستعد سرقت در اولویت قرار دارد تا از آسیب‌ها جلوگیری شود و امسال نیز برنامه تبدیل ۶۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار برگزار شده است.

کد خبر: ۲۳۰٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      0 0
      به این میگن دزدی تو روز روشن،آلومینیوم بافلزات دیگررا قاطی کردن به سیم تبدیل کردن میان جایگزین مس خالصش میکنن بعدش هم هیچ حساب وکتابی هم نیست
    • علی IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      0 0
      دزدی توروز روشن آلومینیوم ناخالص روبامس خالص جابجا میکنن