۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
نیاز کشور به روغن خوراکی را می‌توان از طریق زیتون تامین کرد
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

نیاز کشور به روغن خوراکی را می‌توان از طریق زیتون تامین کرد

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: شورای بین‌المللی زیتون که در اسپانیا وجود دارد می‌تواند ارقامی از زیتون را که در برابر گرما، کم آبی، شوری و سرما مقاوم هستند را در اختیار تولیدکنندگان کشور ما قرار دهد

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در تشریح دیدار با عبدالطیف قدیرا دبیر کل اجرایی شورای بین‌المللی زیتون، گفت: با توجه به ارگانیک بودن زیتون و تاثیر مصرف آن بر درمان بیماری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حدود ۹۰ درصد از روغن خوراکی کشور ما وارداتی است و باید با حرکت بر اساس نقشه راه این وابستگی را کاهش دهیم، عنوان کرد: بخش عمده‌ای از نیاز کشور به روغن خوراکی را می‌توانیم با استفاده از روغن زیتون تامین کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه باغات زیتون در کنار کاهش وابستگی ایجاد اشتغال می‌کند، ادامه داد: با توجه به اقلیم گرم و خشک بیشتر نقاط کشور درخت زیتون می‌تواند جایگاه خوبی پیدا کند کما اینکه از گذشته نیز اینگونه بوده است.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها را برای تامین نیاز کشور به روغن خوراکی در داخل را پای کار بیاوریم، گفت: ظرفیت‌های خوبی در زمینه آموزشی و پژوهشی داریم. اعتبار مورد نیاز واردات روغن معادل اعتبارات دو وزارتخانه بهداشت و درمان، علوم و دانشگاه‌ آزاد اسلامی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: شورای بین‌المللی زیتون که در کشور اسپانیا وجود دارد می‌تواند ارقامی از زیتون را که در برابر گرما، کم آبی، شوری و سرما مقاوم هستند را در اختیار تولیدکنندگان کشور ما قرار دهد تا بتوانیم گام های خوبی را برداریم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: به زودی ریاست شورای بین‌المللی زیتون بر عهده جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد امیدواریم از ظرفیت این دوره استفاده کنیم. /پ

کد خبر: ۲۳۰٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha