۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
دانشگاه صنایع و معادن ایران در اتاق‌های فکر وزارت صمت نقش‌آفرین باشد
معاون وزیر صمت:

دانشگاه صنایع و معادن ایران در اتاق‌های فکر وزارت صمت نقش‌آفرین باشد

موسوی، معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار آن شد تا دانشگاه صنایع و معادن ایران در اتاق‌های فکر این وزارتخانه نقش‌آفرین باشد.

به گزارش بازار، سید محمد موسوی در مراسم سالگرد تأسیس دانشگاه صنایع و معادن ایران، اظهار داشت: این دانشگاه افزون بر یک‌هزار و ۵۰۰ دانش‌آموخته در دوره‌های MBA و DBA و PostDBA دارد و در ادغام علم و صنعت به خوبی عمل کرده است.

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت گفت: ما در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی موفق هستیم چون از ابتدای ترم نخست دانشجو وارد بیمارستان می‌شود، اما در حوزه رشته‌های صنعتی دانشجوی فارغ‌التحصیل شده این‌گونه نیست و آن اتفاق خوب که در دانشگاه‌های علوم پزشکی افتاده در سایر دانشگاه‌ها نیافتاده است.

وی یادآور شد: این کار در دانشگاه صنایع و معادن ایران به‌صورت برعکس اتفاق افتاده است، یعنی کسی که در دل صنعت بوده و یک مساله صنعتی با خودش به‌همراه دارد به این دانشگاه می‌آید.

موسوی بیان‌داشت: در حال حاضر در بسیاری از صنایع برای نگه‌داشت نیروی انسانی با مشکل مواجه هستیم و برای جلوگیری از خروج سرمایه انسانی، باید از خودمان سوال کنیم آیا جایی در این کشور برای آنان در نظر گرفتیم؟ اگر بماند آیا کار درستی کرده است یا نه؟ اتاق فکرهای وزارت صنعت، معدن تجارت باید برای نخبگان و افراد دانشی برنامه‌ریزی کنند.

موسوی ادامه‌داد: اینجاست که دانشگاه صنایع و معادن ایران باید در اتاق‌های فکر وزارت صنعت، معدن و تجارت نقش‌آفرین باشد.

کد خبر: ۲۳۰٬۴۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha