پروانه آزمایشگاه‌های همکار استاندارد بی کیفیت باطل می‌شود
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران:

پروانه آزمایشگاه‌های همکار استاندارد بی کیفیت باطل می‌شود

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: پروانه فعالیت آزمایشگاه‌هایی که بدون احراز شرایط لازم و صرفا جهت منافع خریداری شده و کیفیت لازم را در ارائه خدمات ندارد، باطل می‌شود.

به گزارش بازار، مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در جمع اعضای هیئت مدیره انجمن آزمایشگاه‌های کشور با بیان اینکه مجوز آزمایشگاه با دقت زیادی صادر می‌شود، افزود: نهادهای آزمایشگاهی برای تقویت مهارت و توانمندی خود باید به سمت کسب دانش سوق پیدا کنند.

دبیر شورای‌عالی استاندارد به مصوبات آخرین جلسه این شورا اشاره کرد و گفت: فقط آزمایشگاه‌هایی که اطلاعات خود را در درگاه امن پرداخت اینترنتی ثبت کرده باشند مجوز ادامه فعالیت را دارند و با این اقدام، ارتباط بین واحد تولیدی و آزمایشگاه قطع و هرگونه تضاد منافع از بین می‌رود.

دبیر شورای‌عالی استاندارد در واکنش به رضایت نسبی انجمن آزمایشگاه‌های کشوری به تغییر نرخ تعرفه خدمات یادآور شد: این اقدام درحالی صورت گرفت که به مدت سه سال نرخ تعرفه ثابت مانده بود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه نظام آزمایشگاهی کشور عملا در خدمت کیفیت نیست، افزود: خطای برخی از فعالیت‌های خدماتی از جمله نظام آزمایشگاهی، منجر به بروز حوادث جبران ناپذیر است، بنابراین هیچ کوتاهی در این بخش قابل اغماض نیست.

اسلام‌پناه، تشکیل ستاد دیپلماسی کیفیت و استاندارد، جایزه کیفیت جهان اسلام و تلاش برای کسب بازار حلال را جزء اهداف این سازمان در جهت توسعه تجارت دانست و گفت: آزمایشگاه‌ها نیز در این ساختار می‌توانند فعالیت‌های خود را در ابعاد وسیع تری توسعه دهند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، مشارکت انجمن‌ها در طرح‌های تحقیقاتی، توسعه و تجهیز آزمایشگاهی را برای دستیابی به نقطه ایده آل ضروری دانست و افزود: یک انجمن قوی، موثر و مفید می‌تواند دقت در ممیزی را در سطح قابل توجهی افزایش دهد.

کد خبر: ۲۳۰٬۴۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha