۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۳
صادرات غیر نفتی و جهش تولید؛ راهکار برنامه ای دولت برای به حداقل رساندن تراز عملیاتی بودجه
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

صادرات غیر نفتی و جهش تولید؛ راهکار برنامه ای دولت برای به حداقل رساندن تراز عملیاتی بودجه

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تلاش دارد تا در برنامه هفتم توسعه با در نظر گرفتن صادرات غیر نفتی و جهش تولید ،تراز عملیاتی بودجه را به حداقل رساند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، بهروز محبی نجم آبادی، با اشاره به راهکارهای رفع ناترازی بودجه سالیانه در برنامه هفتم توسعه بیان کرد: اقدامات بنیادینی در برنامه هفتم توسعه توسط دولت پیشنهاد شده است.

وی با اشاره به توجه دولت به حوزه مالیات ، پایه های مالیاتی، جهش تولید، حوزه صادرات و دیپلماسی اقتصادی در برنامه هفتم توسعه، اظهارکرد: چارچوب هایی که در برنامه هفتم توسعه برای موارد مذکور ترسیم شده قطعا می تواند تاثیر مستقیمی بر کسری تراز عملیاتی بودجه داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر ما قریب به ۴۷۰ هزار میلیارد کسری تراز عملیاتی داریم، بیان کرد: کسری بودجه در سال گذشته از طریق فروش نفت و اوراق به حداقل رسید اما ناترازی در حوزه تراز عملیاتی که در واقع منابع پایدار غیر نفتی را طلب می کند،قطعا مستلزم سیاست گذاری دولت در ۵ سال اینده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: دولت تلاش دارد در ۵ سال آینده با در نظر گرفتن صادرات غیر نفتی و جهش تولید ،تراز عملیاتی بودجه را به حداقل رساند.بنابراین احکام زیادی چه به صورت مستقیم و غیر مستیقم در زمینه رفع ناترازی بودجه در برنامه هفتم توسعه دیده شده است.این سیاست ها بر روی تولید، صادرات و سیاست هایی که منجر به جهش تولید می شود، تاثیر گذار خواهد بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع جهش تولید چندین سال است که از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار می گیرد، ادامه داد: مقام رهبری موضوع جهش تولید را به عنوان یک موضوع کانونی و مهم و تاثیر گذار بر شاخص های اقتصادی مطرح کرده اند که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر: ۲۳۰٬۳۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha