برای توسعه صادرات، مرزهای تجاری جدید با عراق راه‌اندازی شود
رئیس اتاق ایلام:

برای توسعه صادرات، مرزهای تجاری جدید با عراق راه‌اندازی شود

رئیس اتاق ایلام با اشاره به تعطیلی حدود یک‌ماهه فعالیت‌های مرزی با عراق در ایام اربعین می‌گوید: برای حفظ صادرات و تقویت آن، باید مرزهای پشتیبان و بازارچه‌های جدید با عراق، راه‌اندازی شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، سیدمحمد موسوی‌نسب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام بر ضرورت راه‌اندازی مرزهای جدید بین ایلام و کشور عراق با هدف توسعه صادرات غیرنفتی تأکید کرد.

موسوی‌نسب در نشست اعضای هیات نمایندگان اتاق ایلام و جمعی از تجار با مدیرکل گمرکات استان در مرز مهران گفت: با توجه به اینکه در ایام اربعین به سبب ازدحام تردد زوار عتبات عالیات مرز مهران حدود یک ماه تعطیل می‌شود، بنابراین ضرورت دارد که مرزهای پشتیبان و بازارچه‌های جدید بین این استان و کشور عراق راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: شتاب بخشی در راه‌اندازی بازارچه‌های هلاله شمالی، چنگوله و چیلات می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای توسعه صادرات پدید آورد و بخش خصوصی از آمادگی لازم برای فعال‌سازی این بازارچه‌ها به‌منظور صدور کالا برخوردار است.

رئیس اتاق ایلام با بیان اینکه از هرگونه اقدامی که منجر به توسعه صادرات و گسترش روابط اقتصادی با کشورهای همسایه شود استقبال می‌کند افزود: اتاق بازرگانی متعلق به همه فعالان اقتصادی بوده و این اتاق زبان گویای بخش خصوصی است.

موسوی نسب اظهار کرد: کارهای مطلوبی در مرز مهران برای گسترش روابط با عراق انجام شده و مهم‌ترین رویکرد این است که با دعوت از هیات‌های تجاری شهرهای مختلف کشور همسایه زمینه لازم برای توسعه صادرات غیرنفتی فراهم‌تر شود.

وی گفت: مرز مهران دارای شرایط مطلوبی برای صادرات به کشور عراق است که می‌طلبد با رفع برخی موانع و مشکلات از جمله رفع مشکل غرفه‌های تجاری برای فعالیت روزافزون تجار اقدام کرد.

مدیرکل گمرکات ایلام نیز در این نشست گفت: اتاق بازرگانی پرقدرت‌ترین تشکل بخش خصوصی است که نقش مهم و تأثیرگذاری در معادلات اقتصادی ایفا می‌کند.

روح اله غلامی بیان کرد: اتاق ایلام همواره به دنبال تقویت جایگاه بخش خصوصی و تقویت اقتصاد منطقه بوده که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: گمرکات استان ایلام نیز به دنبال توسعه همکاری با اتاق بازرگانی است و روند رو به رشد صادرات کنونی در مرز مهران مدیون تلاش تجار و بازرگانان و همکاری مطلوب بین دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی است.

وی اظهار کرد: پارسال یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار کالا از مرز مهران به کشور عراق صادر شده و این استان از بین مرزهای ۱۲ گانه رتبه نخست صادرات را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرکات ایلام افزود: ۳۷۳ میلیون دلار کالا ظرف سه‌ماهه نخست از مرز مهران به کشور عراق صادر شده است که نشانگر اهمیت این مرز است و تلاش می‌شود که با پیگیری بازارچه و مرزهای جدید روند صادرات غیرنفتی همچنان افزایش یابد.

سجاد شیرخانی، عضو هیات رئیسه اتاق ایلام همدلی و اتحاد را رمز موفقیت در کارها دانست و گفت: اتاق بازرگانی به دنبال استفاده بهینه از تمامی ظرفیت‌های اقتصادی منطقه است.

سعد حسینی، عضو هیات نمایندگان اتاق ایلام نیز در این نشست بر ضرورت رفع مشکل غرفه‌های تجاری شد و گفت: تجار با تلاش شبانه‌روزی در مرز از هیچ کوششی فروگذاری نکرده‌اند.

همچنین اکبر ابراهیم نژاد، دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق ایلام نیز بر ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه و رشد اقتصادی تأکید کرد.

احمد طیبیان زاده دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق ایلام نیز بر ضرورت تداوم نشست‌ها بین فعالان اقتصادی و مسئولان با هدف رفع مشکلات احتمالی تأکید کرد.

کد خبر: ۲۳۰٬۲۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha