۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
زمان جابه‌جایی ترانزیت کانتینر از بندرعباس به بندر خرمشهر نصف می‌شود
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در گفتگو با بازار:

زمان جابه‌جایی ترانزیت کانتینر از بندرعباس به بندر خرمشهر نصف می‌شود

خرمشهر- عسکری، مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: زمان جابه‌جایی ترانزیت کانتینر از بندرعباس به بندر خرمشهر نصف و سبب افزایش جذب کالا می‌شود.

علی عسکری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به دیدار با مدیر عامل شرکت کشتیرانی جنوب خط ایران، اظهار کرد: در این نشست بر لزوم پیگیری خط منظم کشتیرانی میان بندرعباس و خرمشهر تاکید شد.

وی افزود: به دنبال این هستیم که ترانزیت زمان جابجایی کانتینر از بندرعباس به بندر خرمشهر را به نصف زمان فعلی کاهش دهیم.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: کاهش زمان جابجایی کانتینر از بندرعباس به بندر خرمشهر، سبب افزایش و جذب بیشتر کالا به این بندر می‌شود که در نهایت رونق و توسعه را به ارمغان خواهد آورد.

عسکری خاطرنشان کرد: در این جلسه در رابطه با افزایش معافیت حق توقف کانتینر نیز تبادل نظر شد و به دنبال این هستیم در این زمینه نیز اقدامات خوب و رو به رشدی را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در این صورت صاحبان کالا زمان بیشتری برای انجام امورات گمرکی و ترخیص کالای خود دارند که این امر باعث ترغیب صاحبان کالا به انتخاب بندر خرمشهر به عنوان مقصد نهایی ترخیص کالای خود می‌شود.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر همچنین با تاکید بر ضرورت ارتباط بندر خرمشهر با دیگر بنادر مهم، تاکید کرد: در این جلسه در مورد راه‌اندازی خط فیدری جبل علی به بندر خرمشهر درخواست و مطالبه داشتم که مقرر شد برای اجرا شدن آن، پیگیری‌های لازم انجام شود.

کد خبر: ۲۳۰٬۱۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha