۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
دولت در لایحه برنامه هفتم از لحاظ پیوست عدالت برای حمایت از کارگران غفلت کرده است
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

دولت در لایحه برنامه هفتم از لحاظ پیوست عدالت برای حمایت از کارگران غفلت کرده است

سرمدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه در لحاظ پیوست عدالت برای حمایت از کارگران غفلت کرده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، کیومرث سرمدی واله، در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر وجود بندهای ضدکارگری در لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: در لایحه برنامه توسعه هفتم که به مجلس ارائه شده است نسبت به موضوعاتی همچون لحاظ بندها و احکامی برای رفع مشکل ایثارگران، کارمندان و کارگران که انتظار می‌رفت بیشتر مورد توجه قرار گیرند، غفلت شده است کما اینکه افزایش سن بازنشستگی، لحاظ میانگین ۵ سال آخر برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان یا عدم حمایت از کارگران از مصادیق آن است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: طبیعی است که این موارد باید هم در کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه و هم کمیسیون‌های تخصصی بررسی شده و در قالب ارائه پیشنهاداتی اصلاح شوند.

سرمدی تصریح کرد: البته کمیسیون اجتماعی پیشنهاداتی در خصوص سن بازنشستگی، پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان و حق بیمه کارگران که در لایحه دولت تکلیف بیشتری را برعهده این قشر گذاشته است، ارائه داده و برخی از موارد را حذف کرده است که باید بعد از کمیسیون تلفیق در صحن علنی نیز بررسی شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ما قطعا تلاش خواهیم کرد که با استفاده از فرصت بررسی این لایحه در کمیسیون تلفیق و صحن علنی با اصلاحات این موارد به حمایت حداکثری از جامعه کارگران بپردازیم.

وی افزود: ما معتقدیم سمت و سوی برنامه هفتم توسعه بیشتر اقتصادی با پیوست عدالت است که می‌تواند در حمایت از کارگران نیز مورد توجه باشد ضمن اینکه باید دقت شود حمایت از کارفرمایان نیز مغفول واقع نشود به این دلیل که کارگران و کارفرمایان دو پایه اصلی رشد تولید و مهار تورم هستند بنابراین حمایت از آنها امری ضروری است و اگر کارفرما و تولیدکننده‌ای سرمایه‌گذاری نکند قطعا زمینه اشتغال برای کارگران نیز فراهم نخواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: دولت در لایحه برنامه هفتم توسعه در لحاظ پیوست عدالت برای حمایت از جامعه کارگران غفلت کرده است بنابراین باید نمایندگان در کمیسیون تلفیق و صحن علنی اصلاحات لازم را در این زمینه اعمال کنند.

کد خبر: ۲۳۰٬۱۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha