۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲
افزایش سهم کردستان از بودجه در سال جاری/تجمیع سرمایه های کوچک در استان ضروری است
استاندار کردستان:

افزایش سهم کردستان از بودجه در سال جاری/تجمیع سرمایه های کوچک در استان ضروری است

سنندج – زارعی کوشا، استاندار کردستان از افزایش سهم این استان از بودجه در سال جاری خبر داد و گفت: کردستان از رتبه ۲۴ کشور به رتبه ۱۴ ارتقاء پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در مراسم تجلیل از تلاشگران عرصه اقتصادی که به همت اتاق بازرگانی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد بنیاد توسعه و پیشرفت استان با مشارکت فعالان بخش خصوصی و همه کردهای ساکن در دیگر نقاط کشور و جهان می‌تواند به پیشران رشد اقتصادی استان تبدیل شود.

وی ادامه داد: تاسیس شرکت توسعه سرمایه گذاری استان دومین راهکاراست تا با تجمیع سرمایه‌های کوچک بتوان کارهای بزرگ را به سرانجام رساند.

وی با بیان اینکه هرکس با هر نیّت و عنوانی باعث از دست رفتن فرصت‌ها شود به مردم کردستان خیانت کرده است و مخاطب آن تنها یک شخص خاص نیست، افزود: ما باید تا جایی‌که به خودمان مربوط است فرصت‌ها را غنیمت بشماریم و تعامل دولت و بخش خصوصی جزو فرصت هایی است که باید از آن به نحو مطلوب بهره برد.

استاندار کردستان بیان کرد: بسیاری از فرصت‌های اعتلا و پیشرفت استان کردستان در گذشته قربانی رقابت‌های سیاسی شده که این امر نیز به سهم خود ذهنیت‌های منفی در مردم ایجاد کرده است.

وی افزود: در دوره خدمتگزاری خود اعتقاد دارم که باید بخش خصوصی و دیگر دلسوزان استان حضور پر رنگ و موثر فارغ از هر نوع دسته بندی سیاسی داشته باشند و همه نیروها در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

زارعی کوشا بیان اشاره به اینکه یکی از راه‌ها برای توسعه اقتصادی کردستان، سرمایه گداری و جذب سرمایه‌گذاران توانمند است، بیان کرد: تعامل و همکاری بین بخشی برای رسیدن به این هدف مهم باید در اولویت باشد.

وی عنوان کرد: یک به یک صندوق های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف شده اند که در ۱۰ شهرستان‌ استان یک سرمایه گذاری بزرگ انجام دهند، که این مهم در حال انجام است.

استاندار کردستان به وضعیت بودجه استان در سال جاری اشاره کرد و افزود: سال گذشته کردستان در قانون بودجه در ردیف ۲۴ کشور قرار داشت، اما امسال به رتبه ۱۴ رسیده و توانسته‌ایم سهم بیشتری از بودجه را به خود اختصاص دهیم.

کد خبر: ۲۳۰٬۱۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فری IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      0 0
      اشتغالزایی بسیار کم است جوانان بیکار از بمب خطر ناک تر هستند