۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
ضرب الاجل یک هفته‌ای سازمان تعزیرات در معرفی خودروسازان متخلف

ضرب الاجل یک هفته‌ای سازمان تعزیرات در معرفی خودروسازان متخلف

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از نمایندگان دستگاه‌های نظارتی خواست تخلف گرانفروشی و امتناع از عرضه خودرو را تا هفته آینده به این سازمان اعلام کنند.

به گزارش بازار، احمد اصانلو در جلسه بررسی تخلفات شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده خودرو، گفت: با گذشت ۲ ماه از تصویب قیمت خودروهای مونتاژی در شورای رقابت همچنان این خودروها در نمایندگی‌های رسمی خودروسازان با قیمتی حدود ۲ برابر مصوبه شورای رقابت به فروش می‌رسند، اما هنوز یک پرونده هم به دست تعزیرات حکومتی نرسیده است.

وی افزود: متاسفانه در سال گذشته هم فقط یک گزارش تخلف مربوط به خودروسازان از سازمان حمایت دریافت کردیم که با استفاده از اختیارات مصوبه سران قوا، حکم این پرونده صادر شده است.

اصانلو اضافه کرد: انتظار داریم که گزارش تخلفات گرانفروشی، احتکار و عرضه نکردن شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده خودرو به سازمان تعزیرات اعلام شود، اما متولیان نظارت علیرغم قیمت گذاری شورای رقابت، تاکنون گزارشی دریافت ارسال نکردند و چندین مکاتبه ما با سازمان حمایت بدون پاسخ مانده است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه عمل نکردن به وظیفه ذاتی متولیان و آشفته بازار خودرو باعث آسیب به سرمایه‌های اجتماعی شده است، افزود: اگر شفافیت در قیمت گذاری وجود داشته باشد و مردم آنالیز قیمت خودروها را بدانند؛ دست دلالان از صنعت خودرو کوتاه شده و سود نهایی را مردم می‌برند.

اصانلو گفت: چنانچه ضابطین قضایی محل یا مکان خاصی که خودرو انبار (دپو) ‌ شده است را به ما گزارش دهند، همکاران ما در گشت حضور خواهند یافت و این موضوع را با جدیت رسیدگی می‌کنیم.

این جلسه با حضور رئیس سازمان حمایت و نمایندگان وزارت صمت، فراجا و سربازان گمنام امام زمان (عج) برگزار شد.

کد خبر: ۲۳۰٬۰۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • امید US ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
      0 0
      سلام من ۱ماه پیش مدیران خودرو برنده شدم ولی قیمت بالا گفتن نتونسم بخرم والا موندم بعد۳سال اسمم دراومد باز بدون ماشین موندم گنبدکاووس .استان گلستان
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
      0 0
      سلام خودرو سازان پول را از ما گرفته اند ولی ماشین را یک ماه گذشته تحویل نمیدهند