۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
کانادا بازیگر اصلی زنجیره تامین خودروهای برقی| استلانتیس در کانادا باتری تولید می کند
بازار خبر می دهد

کانادا بازیگر اصلی زنجیره تامین خودروهای برقی| استلانتیس در کانادا باتری تولید می کند

فرانسوا فیلیپ شامپاین وزیر صنعت و کریستیا فریلند وزیر دارایی با اشاره به همکاری با گروه استلانتیس گفتند: با این اقدام کانادا به عنوان رهبر زنجیره تامین جهانی خودروهای الکتریکی شناخته می شود.

بازار؛ گروه خودرو: دولت کانادا با حمایت مالی ۳.۷ میلیارد دلاری کارخانه تولید باتری خودروهای الکتریکی را در استان انتاریو احداث کرده است. این کارخانه سال ۲۰۲۴ تولید خود را آغاز خواهد کرد که می تواند اشتغالزایی مستقیم ۲۵۰۰ نفری داشته باشد، ظرفیت تولید این باتری ۴۵ گیگاوات در ساعت است.

گروه خودروسازی استلانتیس که در آن سوی رودخانه دیترویت در آمریکا فعالیت می کند، از دولت کانادا درخواست حمایت دارد. گروه استلانتیس و ال جی ای اس سال گذشته سرمایه گذاری مشترک برای تولید باتری انجام دادند، اما تنش های اقتصادی و مالیاتی دولت آمریکا منجربه چالش جدی برای تولید باتری در این همکاری شد.

مارک استوارت مدیرعامل استلانتیس در آمریکا شمالی بیانه ای را با اشاره به چالش دولت آمریکا منتشر کرد: «خوشحالیم با دولت کانادا در توسعه خودروهای برقی و ساخت باتری همکاری داریم.» همزمان با این موضوع فرانسوا فیلیپ شامپاین وزیر صنعت و کریستیا فریلند وزیر دارایی در واکنش به بیانه ای مدیرعامل استلانتیس گفتند: «این شراکت نه تنها منجربه اشتغالزایی می شود، بلکه در صنعت خودرو و صنایع مرتبط جایگاه کاناد بیشتر از گذشته تثبیت می شود. براساس برنامه ریزی انجام شده با این اقدام کانادا به عنوان رهبر زنجیره تامین جهانی خودروهای الکتریکی شناخته می شود.»

طی سه ماه گذشته دولت کانادا موافقت کرده است که ۱۳ میلیارد دلار کانادا اعتبار مالیاتی برای تولید و ۷۰۰ میلیون دلار آمریکا کمک مالی برای جذب خودروسازان آلمانی از جمله فولکس واگن برای ساخت باتری در این کشور ارائه کرده است. این مقدار حمایت مالی را می توان بزرگترین سرمایه گذاری در زنجیره تامین خودروهای الکتریکی در کانادا اعلام کرد.

گفتنی است که کشور کانادا داری معادن معدنی بزرگ از جمله لیتیوم، نیکل و کبالت است. این کشور با پشتوانه این معادن در تلاش است که بازیگر اصلی زنجیره تامین خودروهای برقی باشد. برای نیل به این هدف دولت کانادا از صندوق فناوری سبز چند میلیارد دلار جذب کرده تا میزان انتشار کربن را کاهش دهد.

کد خبر: ۲۲۹٬۹۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha