۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
زنجان رتبه اول تولید زیتون در سطح کشور را دارد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

زنجان رتبه اول تولید زیتون در سطح کشور را دارد

زنجان - تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان،گفت: زنجان رتبه اول تولید زیتون در سطح کشور را دارد و در زمینه سطح زیر کشت و تولید هم رتبه برتر کشوری را داشته است.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار به سطح زیر کشت محصول زیتون در استان زنجان اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۰ هزار هکتار از مزارع شهرستان طارم به محصول زیتون اختصاص دارد و در سال جهش تولید هزار و ۳۰۰ هکتار هم توسعه اراضی شیبدار را داریم و توسعه اراضی شیبدار بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

وی اظهار کرد: شهرستان طارم در سطح کشور بیش از ۴۰ درصد زیتون را تولید می‌کند و بهره برداران خوبی در تولید زیتون فعالیت می‌کنند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه سالانه بیش از  ۴۵ هزار تن زیتون در شهرستان طارم تولید شده و سهم استان زنجان از زیتون کشور ۳.۵ تن در هکتار است، افزود:  عملکرد تولید زیتون را به بیش از ۷ یا ۸ تن در هکتار خواهیم رساند. 

تاراسی  افزود: زنحان رتبه اول تولید زیتون در سطح کشور را دارد و در زمینه سطح زیر کشت و تولید رتبه برتر کشوری را داشته است.

وی تصریح کرد: ارقام زیتون از کیفیت خوبی برخوردار است و قیمت بالایی دارد و بهره‌برداران در بحث صنایع تبدیلی فعال توجه کنند که روغن‌گیری بعد از برداشت بلافاصله انجام شود تا شرایط روغن زیتون به‌عنوان برند طارم خوب باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان افزود: به اندازه کافی مجوز برای تبدیل زیتون به صنایع تبدیلی در استان صادر شده و مشکلی وجود ندارد. 

تاراسی  از وجود ۳۲ واحد فرآوری زیتون در شهرستان طارم خبر داد و گفت: ۱۶ واحد فرآوری زیتون پروانه بهره‌برداری را از سازمان جهادکشاورزی اخذ کردند.

وی از وجود هفت واحد روغن‌کشی خبر داد و افزود: ظرفیت اسمی این واحدها بیش از ۲۱ هزار و ۳۲۰ تن است. 

کد خبر: ۲۲٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha