۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
۳۵ درصد زیتون کشور در زنجان تولید می‌شود
رئیس شورای ملی زیتون ایران:

۳۵ درصد زیتون کشور در زنجان تولید می‌شود

زنجان- عباسی، رئیس شورای ملی زیتون ایران، سطح زیر کشت زیتون کشور را ۸۵ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: این میزان در زنجان ۲۲ هزار هکتار است که ۲۰ درصد سطح زیرکشت و ۳۵ درصد تولید زیتون کشور را دارد.

مهدی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، سطح زیر کشت زیتون کشور را ۸۵ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: این میزان در استان زنجان ۲۲ هزار هکتار است که ۲۰ درصد سطح زیرکشت و ۳۵ درصد تولید زیتون کشور را به خود اختصاص می دهد.

وی در خصوص نحوه صادرات زیتون به کشور ارمنستان اشاره کرد و بیان داشت: یکسری محصولات مشترک بین اتحادیه اروپا و کشورهای صاحب نام در حوزه زیتون وجود دارد که ما توان رقابتی با آنها را نداریم و اما برای محصولاتی همانند پروده زیتون که تنها به ایران اختصاص دارد و در جهان نظیری ندارد می توان در این بخش سرمایه گذاری کرد.

رئیس شورای ملی زیتون ایران در خصوص انتقال دانش فنی مرتبط با این محصول بیان داشت: ایران هم در شورای جهانی زیتون صاحب نظر است اما انتقادی که در موضوع زیتون وارد است بحث های مدیریتی بوده و فنی و علمی نیست.

عباسی تاکید کرد: در بحث انتقال محصولات می توان در نهال زیتون تمرکز بیشتری داشت و استان زنجان در این عرصه مادر محسوب می شود.

وی افزود: زیتون ایران در جهان خوش طعم است و در شورای جهانی زیتون، این محصول زنجان به عنوان زیتون خوش طعم ایرانی شناخته شده است.

رئیس انجمن زیتون ایران تصریح کرد: ایران در شورای جهانی زیتون صاحب کرسی است و ریاست چند کمیته یا نایب رییسی را برعهده دارد و در اتحادیه اروپا هم عضو دائم شورای جهانی زیتون هستیم که تحت نظر فائو و سازمان ملل فعالیت می کند.

عباسی گفت: اهمیت شورای بین المللی زیتون در این است که برای کشورهای توسعه یافته، قفقاز و آسیای میانه در سازمان ملل کرسی در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۲۲۶٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha