۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
برنامه‌ریزی برای توسعه تجارت با شرق آسیا

برنامه‌ریزی برای توسعه تجارت با شرق آسیا

مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت از رویکرد جدید این سازمان برای تنوع بخشی به صادرات به کشورهای شرق آسیا به‌ویژه اندونزی خبر داد.

به گزارش بازار، کاوه دلیری افزود از زمان سفر ریاست جمهوری به اندونزی تمایل تجار این کشور برای مراودات تجاری با ایران افزایش یافته است.

دلیری ادامه داد: یکی از موانع تسهیل واردات تجاری ایران با کشورهای شرق آسیا، نبود پرواز مستقیم در میان کشورما و کشورهای این منطقه است مذاکرات برای حل و فصل مشکل پروازها به مالزی و سایر مقاصد در این منطقه درحال انجام است تسهیل موانع مالی و بانکی دیگر برنامه سازمان برای حضور در این منطقه است.

معاون سازمان توسعه تجارت همچنین از اعزام رایزن بازرگانی به ویتنام تا سه ماه آینده خبر داد دلیری، حضور برخی هئیت‌های تجاری ویتنامی در نمایشگاه ایران اکسپو را نشانه‌هایی از امکان تقویت تجارت ایران و ویتنام دانست.

مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت با اشاره به فراهم کردن حضور بخش خصوصی در منطقه شرق آسیا افزود: برپایی نمایشگاهی مرتبط برای جذب حضور هئیت‌های تجاری و بازدید از این نمایشگاه‌ها بخشی از برنامه‌های اصلی سازمان است.

کد خبر: ۲۲۹٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha