۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
باید جلوی کاهش قدرت خرید مردم را گرفت| عدالت در پرداختی ها مستلزم همسان سازی حقوق هاست
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

باید جلوی کاهش قدرت خرید مردم را گرفت| عدالت در پرداختی ها مستلزم همسان سازی حقوق هاست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: قدرت خرید مردم نسبت به چند سال گذشته به حد زیادی پائین آمده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اصغر سلیمی، با اشاره به موضوع عدالت در پرداختی ها در برنامه هفتم توسعه بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر مردم حقوق خود را به ریال دریافت کرده و اما هزینه هایشان بر مبنای دلار و ارزهای خارجی محاسبه می شود و این موارد با هم همخوانی ندارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه قیمت ارز با هرگونه تکانه اقتصادی و سیاسی تغییر می کند، بیان کرد: تغییر قیمت ارز در حالی رخ می دهد که حقوق ها همچنان ثابت است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قدرت خرید مردم نسبت به چند سال گذشته به حد زیادی پائین آمده است، ادامه داد: به عنوان مثال مردم در ۵ سال گذشته می توانستند برای خرید خانه و یا ایجاد یک اشتغال برنامه ریزی کنند اما در حال حاضر مردم با منابعی که در اختیار دارند تنها باید به اصطلاح شکمشان را سیر کنند.

وی با بیان اینکه باید همسان سازی حقوق ها مدنظر دولت قرار گیرد، تاکید کرد: متاسفانه حقوق برخی دستگاه ها و وزارتخانه ها با دستگاه های دیگر اختلاف فاحشی دارد؛ بنابراین همسان سازی حقوق باید به نحوی مدیریت شود که ما به سمت عدالت در پرداختی ها پیش رویم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته همسان سازی حقوق بازنشستگان هم باید در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گیرد چراکه بازنشستگان هم در شرایط فعلی وضعیت خوبی ندارند.

کد خبر: ۲۲۹٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha