۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
تفاهم با نوردکاران فولاد بر سر الگوی مشترک تامین برق

تفاهم با نوردکاران فولاد بر سر الگوی مشترک تامین برق

در جلسه مشترک وزیر نیرو با اعضای انجمن نوردکاران فولادی کشور مقرر شد تا اعضای انجمن در تعامل با شرکت مدیریت شبکه برق کشور نسبت به طراحی الگوی مشترک تامین برق تابستان این صنایع اقدام کنند.

به گزارش بازار، جلسه مشترک وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اعضای انجمن نوردکاران فولادی کشور به میزبانی وزارت نیرو برگزار شد.

در ابتدای این جلسه که با محوریت هم‌اندیشی درباره نحوه تأمین حداکثری برق صنایع نورد در فصل تابستان سال جاری برگزار شد، اعضای انجمن نوردکاران دغدغه‌ها و چالش‌های پیش روی این صنعت را مطرح کردند و از ضرورت تأمین برق پایدار برای استمرار فعالیت صنایع نورد سخن گفتند.

اعضای انجمن با تأکید بر بهبود قابل توجه وضعیت تأمین برق صنایع در فصل تابستان سال ۱۴۰۱ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل از آن، ابراز امیدواری کردند تا در سایه تعامل صنایع نورد با وزارت نیرو در تابستان سال جاری، شرایط به مراتب بهتری حاصل شود.

اعضای انجمن همچنین ضمن پذیرش ناترازی برق در فصل تابستان و ضرورت مدیریت مصرف با هدف حفظ پایداری شبکه بر ضرورت تغییر در نحوه توزیع سهمیه برق صنایع نورد از وضعیت ساعتی به روزانه در فصل تابستان اشاره کردند و خواستار آن شدند که در صورت واگذاری نحوه تقسیم سهمیه برق این صنعت به اعضای انجمن، امکان افزایش راندمان و کاهش خسارت‌ها به میزان ۱۰۰ درصد ایجاد خواهد شد.

صاحبان صنایع نورد در این نشست و به صورت مشخص پیشنهاد کردند، برنامه مدیریت مصرف برق آن‌ها از شکل ساعتی به روزانه تغییر یابد، تا امکان حفظ زنجیره تولید در ۲۴ ساعت شبانه روز با هدف جلوگیری از سرد شدن کوره‌ها در ساعات اوج بار مصرف فراهم شود.

در ادامه این نشست وزیر نیرو با تأکید بر اینکه اکثریت واحدهای صنعتی نورد تحت پوشش شرکت‌های توزیع برق هستند و در فصل تابستان تنها یک نیم روز در هفته با محدودیت برقی مواجه خواهند بود، اضافه کرد: در ارتباط با نحوه مدیریت سهمیه برق دیگر واحدها نیز که تحت پوشش شرکت‌های برق منطقه‌ای قرار دارند و باید در ساعت اوج بار مصرف مشمول طرح‌های مدیریت مصرف ساعتی شوند، هر مدلی که انجمن نورد پیشنهاد بدهد مورد پذیرش وزارت نیرو قرار دارد.

محرابیان در این جلسه همچنین با تأکید بر ضرورت حفظ زنجیره تولید صنایع نورد به امکان استفاده نامحدود از برق توسط صنایع از ساعت ۲۴ تا ۸ صبح اشاره کرد و اضافه کرد: با توجه به تأکید اعضای انجمن نورد درباره امکان تنظیم الگوی بهتر تقسیم سهمیه برق، لازم است اعضای این انجمن و مدیران مدیریت شبکه در اسرع وقت و در تعامل با یکدیگر نسبت به طراحی یک مدل مشترک که مورد پذیرش انجمن قرار داشته باشد، اقدام کنند تا علاوه بر اجرای طرح مدیریت مصرف برق تابستان، حداکثر بازدهی برای صنایع نورد در فصل گرم سال ایجاد شود.

وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قانون خود تأمین شدن صنایع در تولید برق، بیان کرد: صنایع نورد کشور می‌توانند در تعامل با یکدیگر اقدام به تأسیس نیروگاه خود تأمین برق کنند تا علاوه بر تأمین برق پایدار صنایع خود، همچنین از طریق فروش مازاد برق خود به شبکه نسبت به کسب سود در این حوزه اقدام کنند.

کد خبر: ۲۲۹٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha