۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
استان مرکزی می‌تواند مرکز صادرات نفت و گاز در غرب آسیا باشد
معاون امور صنایع وزارت صمت:

استان مرکزی می‌تواند مرکز صادرات نفت و گاز در غرب آسیا باشد

اراک - معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: استان مرکزی می‌تواند مرکز صادرات نفت و گاز در غرب آسیا باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی صادقی نیارکی پیش از ظهر یکشنبه در نشست با منوچهر توسطی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک‌ که در اتاق بازرگانی اراک برگزار شد، با اشاره به اینکه شیوع کرونا بر اقتصاد همه کشورها تاثیر مستقیم گذاشته است، اظهار داشت: صادرات در برهه کنونی در کشور ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اقتصاد ما کوچک شده است، عنوان داشت: هم اکنون بیش از هر زمان دیگری تمرکز بر صادرات اهمیت دارد چرا که کرونا صادرات کشورها را دچار مشکل کرده و ما می توانیم با استفاده از این چالش فرصت سازی کرده و به کشورهای اطراف صادرات داشته باشیم و در این راستا می توانیم به عراق و سوریه فکر کنیم چرا که این دو کشور بازارهای خوبی برای ما محسوب می شوند.

صادقی نیارکی از تدوین برنامه جامع وزارت بازرگانی برای سال جهش تولید در حوزه تحریک تقاضا و افزایش اشتغال خبر داد و گفت: در این زمینه برای ۱۲ حوزه فعال صنعتی برنامه جامع در نظر گرفته شده است.

معاون امور صنایع وزیر صمت با شاره به اینکه استان مرکزی می‌تواند مرکز صادرات حوزه نفت و گاز در حوزه غرب آسیا باشد، اظهار داشت: استان مرکزی دارای ظرفیت های بسیار خوبی است و می توان با توجه به پتانسیل های این استان در راستای نفت و گاز نمایشگاه‌های تخصصی را در این حوزه برگزار کرد.

کد خبر: ۲۲٬۹۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha