۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
طرح افزایش ضریب بازیافت اتان در پارس جنوبی پروژه‌ای دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین است
مدیرعامل گروه توسعه انرژی تدبیر خبر داد

طرح افزایش ضریب بازیافت اتان در پارس جنوبی پروژه‌ای دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین است

مدیرعامل گروه توسعه انرژی تدبیر با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه میدان نفتی کوپال گفت: هدف اصلی شرکت ملی نفت ایران در این پروژه رسیدن به رقم تولید روزانه ۸۵ هزار بشکه نفت است.

به گزارش بازار، حمیدرضا خلیلی ظهر امروز (دوشنبه، ۱۲ تیرماه) در آیین امضای تفاهم‌نامه طرح افزایش استحصال گاز اتان ۹ پالایشگاه مجتمع گازی پارس جنوبی با اشاره به اجرای پروژه توسعه میدان نفتی مشترک یاران شمالی از سوی گروه توسعه انرژی تدبیر گفت: قرارداد مرحله دوم توسعه میدان یاران با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری مهرماه سال ۱۴۰۱ تنفیذ شد و در حال اجراست، همچنین پروژه میدان کوپال در قالب الگوی تازه قراردادهای نفتی ایران و به مدت ۲۰ سال با شرکت ملی نفت ایران امضا شده و هم‌اکنون مراحل نهایی تنفیذ را طی می‌کند.

وی ادامه داد: این پروژه با مشارکت ۸۰ درصدی شریک خارجی و با سرمایه‌گذاری ۹۵۰ میلیون دلاری انجام خواهد شد و هدف اصلی شرکت ملی نفت ایران در این طرح رسیدن به تولید روزانه ۸۵ هزار بشکه نفت است.

مدیرعامل گروه توسعه انرژی تدبیر ادامه داد: ساخت پمپ‌های ای‌اس‌پی، ساخت و تعمیرات اساسی ایستگاه‌های تقویت فشار گاز هما، شانول و وراوی با سرمایه‌گذاری حدود ۲۸۰ میلیون یورو از دیگر پروژه‌های جاری در گروه توسعه انرژی تدبیر است، همچنین حفاری ۱۵ حلقه چاه در میدان‌های مختلف از دیگر پروژه‌های در حال اجراست.

خلیلی با اشاره به پروژه زنجیره ارزش گاز در شرکت پالایش پارسیان سپهر گفت: در این پروژه با سرمایه‌گذاری ۷۵ میلیون دلاری حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن انواع محصول در سال تولید می‌شود که یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن آن اتان و ۲ میلیون تن ال‌پی‌جی و نفتا است.

خلیلی با اشاره به طرح افزایش استحصال گاز اتان از ۹ پالایشگاه پارس جنوبی اظهار کرد: با تجربه همکاران من در این شرکت و همتی که در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است قول می‌دهیم این پروژه با بهترین کیفیت و در زمان مقرر تحویل شود، پروژه یادشده پروژه‌ای دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین است، زیرا اتان تولیدی در واحدهای الفین و پلی‌اتیلن به ارزش افزوده بالایی تبدیل می‌شود.

کد خبر: ۲۲۹٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha