۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۴
کاهش هزینه های مسکن و تقویت خدمات بیمه های درمانی؛ سازوکار حمایتی در شرایط تورمی باشد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

کاهش هزینه های مسکن و تقویت خدمات بیمه های درمانی؛ سازوکار حمایتی در شرایط تورمی باشد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است دولت باید از طریق تقویت خدمات بیمه های درمانی و کاهش هزینه های تامین مسکن، از معیشت خانوارها حمایت کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، صمدالله محمدی، با اشاره به اقدامات حمایتی دولت در شرایط تورمی از خانوارها بیان کرد: دولت باید سازوکارهای مناسبی را در شرایط تورمی، جهت حمایت از خانوارها مدنظر و این اقدامات باید همه جنبه های زندگی مردم را تحت پوشش قرار دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزینه های بهداشت و درمان مردم با در نظر گرفتن افزایش نرخ خدمات درمانی و دارو رشد داشته است، بیان کرد: به عنوان مثال دولت می تواند در این بخش با حمایت مناسب از بیمه های درمانی بار هزینه های درمانی مردم را کاهش دهد و از هزینه های هنگفت مردم در این بخش جلوگیری کند.

وی در ادامه با اشاره به تامین کالای اساسی مردم و مشکلات تامین این کالاها در شرایط تورمی بیان کرد: دولت باید در این شرایط، به نحوی مدیریت کند که مردم، کالای اساسی دریافت کنند که البته توجه به کالابرگ الکترونیکی براساس مصوبات قانونی مجلس در این بخش حائز اهمیت است و باید نص صریح قانون در این بخش اجرایی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به افزایش هزینه های اجاره بهای مسکن بیان کرد: آمار و اطلاعات جدیدی از متوسط هزینه مسکن در سبد خانوار از سوی مسئولین طی سالهای اخیر منتشر نشده است، با این حال و طبق شرایط فعلی بیش از نیمی از سبد خانوار صرف هزینه های اجاره بهای مسکن می شود بنابراین دولت باید با سیاست گذاری درست و مناسب هزینه های اجاره بهای مسکن خانوار را کاهش داده و از این طریق تورم موجود در اقتصاد خانوار را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه مجلس در بخش مسکن اقدامات سه جانبه ای داشته است، بیان کرد: مجلس ابتدا قانون مهم «جهش تولید مسکن» و در ادامه «مالیات بر خانه های خالی» و در روزهای اخیر هم قانون «ساماندهی اجاره بهای مسکن» را تصویب کرد که این سه قانون می تواند تحول بزرگی در حوزه مسکن ایجاد کند بنابراین دست دولت در این بخش خالی نبوده و باید از خانوار در این بخش حمایت جدی داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه افزایش نرخ تورم باعث شده تا خانوارها نتوانند برای رفاه خودشان برنامه ریزی درستی داشته باشند و دولت باید در این بخش و با در نظر گرفت برخی از اقدامات، از خانوارها حمایت صحیحی داشته باشد.

کد خبر: ۲۲۹٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha