۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۱
باید برنامه هفتم توسعه را به سمت واقعیات موجود در کشور سوق دهیم
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

باید برنامه هفتم توسعه را به سمت واقعیات موجود در کشور سوق دهیم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:اگر ما در تدوین برنامه هفتم توسعه به سمت واقعیات موجود در کشور نرویم،حتما قابلیت اجرایی این برنامه در سطح پائینی قرار می گیرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملـت، اصغر سلیمی، در ارزیابی خود از برنامه هفتم توسعه بیان کرد: به طور کل برنامه های توسعه ای مسیر حرکت اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی کشور را به ما نشان می دهند. همچنین باید در بودجه سالیانه و سنواتی طوری برنامه ریزی کنیم که اهداف برنامه پنجساله محقق شود.

این نماینده مجلس با اشاره به آسیب شناسی چندین برنامه گذشته بیان کرد: وقتی به برنامه های گذشته نگاه می کنیم، می بینیم تحقق برنامه های گذشته ۳۰ الی ۴۰ درصد بیشتر نبوده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه برنامه های توسعه ای گذشته براساس واقعیات موجود کشور تدوین نشد، ادامه داد: به اعتقاد بنده وقت آن رسیده تا هم مجلس و هم دولت در تدوین برنامه هفتم توسعه به سمت واقع گرایی موجود حرکت کنند تا این برنامه مسیر صحیحی را طی کند.

وی بیان کرد: اگر ما در تدوین برنامه هفتم توسعه به سمت واقعیات موجود در کشور نرویم،حتما قابلیت اجرایی این برنامه در سطح پائینی قرار می گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر این نکته که نباید برنامه هفتم توسعه حجیم شود، ادامه داد: متاسفانه همچنان مسئولینی از وزارتخانه های مختلف به نمایندگان جهت، ارائه پیشنهادات به برنامه هفتم توسعه مراجعه می کنند، این در حالی است که این مسئولین باید پیش تر در قالب هئیت دولت پیشنهادات خود را تصویب می کردند اما ما باز می بینیم که جلسات در این بخش همچنان برگزار می شود و این مسئولین خواستار ارائه پیشنهادات خود از طریق نمایندگان هستند. بنابراین این رویکرد مشخص می کند که کار در زمینه تدوین برنامه هفتم توسعه در هئیت دولت به خوبی انجام نشده است.

وی تاکید کرد: با این حال مجلس باید برنامه هفتم توسعه را به سمت واقعیات موجود در کشور سوق دهد تا این برنامه قابلیت اجرا شدن داشته باشد.

کد خبر: ۲۲۹٬۲۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha