۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
برگزاری همایش روز جهانی خاویار در ایران

برگزاری همایش روز جهانی خاویار در ایران

هشتمین همایش روز جهانی خاویار ۲۷ تیرماه در ایران برگزار می‌شود.

به گزارش بازار، همایش روز جهانی خاویار، امسال ۲۷ تیرماه با همکاری اتحادیه تولید و تجارت آبزیان، سازمان شیلات، انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان خاویار برگزار می‌شود.

شهریار اسلامی‌تبار، دبیر اجرایی همایش گفت: ۲۷ تیر ۱۴۰۲ مصادف با ۱۸ جولای، در قالب هشتمین همایش روز جهانی خاویار، فعالان این عرصه گرد هم آمده تا ضمن گرامیداشت این روز، در مورد مسائل مختلف مربوط به خاویار به تبادل نظر بپردازند.

اسلامی‌تبار ادامه داد: هشتمین دوره این همایش در ایران برگزار می‌شود تا از این طریق فعالیت‌های انجام شده در تولید خاویار پرورشی بهتر شناخته شود و مزرعه‌داران، افراد فعال در تجارت خاویار و کسانی که در بحث فرآوری خاویار و بالا بردن ارزش افزوده آن ورود کرده‌اند، بتوانند پیشرفت‌ها و دستاوردهای خود را بیشتر معرفی نمایند.

اسلامی‌تبار همچنین اعلام کرد: نمایشگاهی از برخی دستاوردهای تولید، فرآوری، محصولات و... مربوط به خاویار در جنب همایش برقرار خواهد بود.

وی در ادامه درباره ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به فرآوری خاویارگفت: برخی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فرآوری خاویار و عصاره‌گیری از آن ورود کرده‌اند و توقع داریم که حاکمیت نیز حمایت‌های لازم از این قبیل شرکت‌ها را به عمل آورد.

دبیر اجرایی همایش همچنین از پیشرفت کشور در زمینه تولید عصاره‌های خاویاری خبر داد و گفت: ایران جزو ۵ کشور مطرح دنیا در این زمینه است و در استفاده از چرم خاویار به نوآوری‌هایی رسیده ایم.

کد خبر: ۲۲۸٬۸۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha