۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
گذر یک دقیقه‌ای به بازار چرم همدان
فیلم استان‌ها:

گذر یک دقیقه‌ای به بازار چرم همدان

همدان - وجود راسته دباغ‌خانه در بازار سنتی همدان که به لحاظ معماری به دوره قبل از قاجار برمی‌گردد بیانگر سابقه دیرین دباغی سنتی در شهر همدان است که در این فیلم گذری یک دقیقه‌ای به بازار چرم همدان داریم.

به گزارش بازار، درگذشته‌های نه‌چندان دور استان همدان به لحاظ بهره‌مندی از مراکز دام‌پروری در زمینهٔ تولید مصنوعات چرمی به‌خصوص مصنوعاتی از نوع چرم گاوی از شهرت خاصی برخوردار بوده و حتی چرم تولیدی در همدان به علت کیفیت و کمیت خاص آن از مشهورترین چرم‌های تولیدی کشور بوده و آوازه کیفیت آن به دیگر کشورها نیز می‌رسیده است.

بر اساس مکتوبات قابل استناد مربوط به سفرنامه‌ها، سابقه شهرت چرم همدان به دوره قاجار می‌رسد و وجود راسته دباغ‌خانه در بازار سنتی همدان که به لحاظ معماری به دوره قبل از قاجار برمی‌گردد بیانگر سابقه دیرین دباغی سنتی در شهر همدان است.

استان همدان با داشتن قدمتی طولانی در صنعت چرم به دلیل کم توجهی‌ها و بی‌مهری‌ها مورد غفلت واقع شده تا جایی که راسته چرم فروشی همدان کم کم جای خود را به صنوف دیگر می‌دهد در حالی که باید با حمایت‌های مضاعف به کمک این صنعت در همدان شتافت و آن را احیا کرد.

کد خبر: ۲۲٬۸۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha