۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
۷۷ درصد تعهدات مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان محقق شد
نماینده استاندار در امور مصوبات سفر ریاست جمهوری:

۷۷ درصد تعهدات مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان محقق شد

گرگان- همدم، نماینده ویژه استاندار گلستان در امور مصوبات سفر ریاست جمهوری از تحقق ۷۷ درصدی تعهدات مصوبات سفر رئیس جمهور خبرداد و اضافه کرد: بیشترین تخصیص را تا این لحظه از سوی وزارت نیرو بوده است.

عفت همدم در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به گلستان ۱۱۵ مصوبه داشتیم، اظهار کرد: مجموع اعتبار این مصوبات ۲۶ هزارمیلیارد تومان به علاوه ۴۵۰ میلیون یورو بود که از این عدد ۱۲هزار و ۳۰۷ میلیارد تومان متعلق به بخش عمرانی است.

نماینده ویژه استاندار گلستان در امور مصوبات سفر ریاست جمهوری افزود: از کل ۱۲هزار و ۳۰۷ میلیارد تومان بودجه عمرانی سفر مبلغ پنج هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان طی دوسال گذشته تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: حدود سه هزار میلیارد تومان از این اعتبار سهم سازمان برنامه بودجه و استان بود که حدود یک هزار و ۱۳۱ میلیارد تومان آن قرار بود دستگاه های اجرایی از محل منابع داخلی یعنی فروش اموال و سایر روش های مالی، تامین کنند تا مابقی این مبلغ از سایر منابع اعتباری مثل تهاتر نفت و غیره تامین شود.

مشاور امور زیربنایی استانداری گلستان افزود: در دو سال گذشته سه هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان از منابع سازمان برنامه و بودجه کشور از محل پروژه های ملی و استان اختصاص یافته است.

همدم اضافه کرد: تعهدی که سازمان برنامه و بودجه و استاندار برای دو سال گذشته داشته دو هزار و ۹۸۹میلیارد تومان بود که رقم تحقق یافته آن سه هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان است به عبارتی ۱۱۶درصد افزایش در این بخش داشتیم.

دبیرستاد سفر رئیس جمهوربه گلستان خاطر نشان کرد: سایر ردیف اعتباری از محل فروش املاک و مولد سازی دستگاه های اجرایی بود که در این راستا حدود ۶۷۰ میلیارد تومان تخصیص یافت بنابراین در مجموع این رقم حدود چهار هزار و ۱۳۶میلیارد تومان کل تخصیص بودجه در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بوده است.

وی ضمن بیان این مطلب که تسهیلات ۴۵۰ میلیون یورویی برای نیروگاه علی آباد پیش بینی شده بود، افزود: همچنین در این سفر ۷۴۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه و ۱۲ هزار و ۹۵۴ میلیارد تومان هم تسهیلات بانکی مصوب شد.

او اولویت مصوبات سفر را در حوزه طرح های آبرسانی و سد نرماب دانست و اضافه کرد: بیشترین تخصیص سهم در مختص وزارت نیروست در این راستا یک هزار و ۵۵۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

همدم ضمن یادآوری این نکته که محورها و مسیرهای تردد استان به لحاظ زیرساخت با کمبودهای زیادی مواجه است، افزود: برهمین اساس ۷۱۴ میلیارد تومان هم سهم وزارت راه و شهرسازی رای بهبود مسیرهای مواصلاتی استان بود.

وی سهم وزارت جهاد کشاورزی را ۸۰۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سهم وزارت بهداشت و درمان ۲۰۲ میلیارد تومان بود می توان گفت که تاکنون۳۷ مصوبه سفر ۱۰۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

همدم در خاتمه از تحقق ۷۷ درصدی تهعدات مصوبات سفر رئیس جمهور به گلستان خبرداد و اضافه کرد: بیشترین تخصیص را تا این لحظه بر اساس اولویت های استان بخش وزارت نیرو گرفته است.

کد خبر: ۲۲۸٬۵۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha