۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
حاکمیت باید از فعالان اقتصادی دفاع و حمایت کند
معاون اول قوه قضائیه:

حاکمیت باید از فعالان اقتصادی دفاع و حمایت کند

معاون اول قوه قضائیه در همایش امنیت سرمایه‌گذاری گفت: حاکمیت باید از فعالان اقتصادی دفاع و حمایت کند همچنین جذب سرمایه و حمایت از سرمایه گذاری و سرمایه گذاران باید انجام شود.

به گزارش بازار، صبح امروز (چهارشنبه ۷ تیر) همایش امنیت سرمایه گذاری با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه، خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، حجت الاسلام و المسلمین مظفری رئیس دیوان عدالت اداری، بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، الفت معاون اجتماعی و منابع انسانی قوه قضائیه، القاصی رئیس کل دادگستری تهران، صالحی دادستان تهران و سایر مسئولان عالی دستگاه قضا در حال برگزاری است.

محمدباقر الفت، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه در این همایش اظهار کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: اقتصاد یک نقطه کلیدی تعیین‌کننده است، اقتصاد قوی عامل سلطه ناپذیری و نفوذ ناپذیری کشور است. به عنوان اصل کلی و خدشه ناپذیر این انتظار عمومی وجود دارد نظام اقتصادی همراه با در نظر گرفتن عدالت اجتماعی باشد تا اختلاف طبقاتی از میان برداشته شود و یا به حداقل برسد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه ایجاد امنیت پایدار در حوزه اقتصاد مهمترین هدف برگزاری این همایش است، گفت: برگزار کنندگان این همایش بر این اعتقادند که مهار تورم و رشد تولید صورت نخواهد گرفت مگر از طریق توسعه پایدار اقتصادی.

وی افزود: امیداوریم برگزاری این همایش انعکاس دهنده وجود اراده قوی و مستحکم در میان عناصر حاکمیت و موجب برقراری و صیانت امنیت اقتصادی در کشور شود.

در ادامه این همایش چندین نفر از سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و صنعتگران در حضور مسئولان قضایی به ایراد صحبت پرداخته و مشکلات و مسائل مربوط با حوزه کاری خود را عنوان کردند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه ضمن تبریک اعیاد پیش روی قربان، غدیر و گرامیداشت روز عرفه، بیان کرد: این همایش سرآغازی برای نظام‌مند کردن موضوع امنیت اقتصادی در کشور است.

وی افزود: از مدت‌ها قبل به دنبال این بودیم که چگونه قوه قضائیه و فعالان اقتصادی با همکاری می‌توانند از ورود پرونده‌ها این حوزه به دستگاه قضایی جلوگیری کنند.

معاون اول قوه قضائیه بیان کرد: نامگذاری و تعیین شعار سال در سنوات اخیر حاکی از این است که امروز دغدغه نظام مسائل اقتصادی است، در حوزه‌های دیگر مشکل نداریم امروزه نظام تثبیت شده و هیچ مشکل امنیتی نداریم.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق با بیان اینکه اتاق فکر دشمن بر روی مسائل اقتصادی متمرکز شده و برنامه ریزی می‌کند، گفت: مقام معظم رهبری به دفعات فرمودند که بر روی اصول مقاومت کنیم و مقاومت به معنای قطع ارتباطات با دنیا نیست.

وی افزود: طی سال‌های اخیر واژه اقتصاد مقاومتی وارد لغات و فعالیت‌های ما شده است.

وی افزود: قوه قضائیه همانطوری که به صورت قاطع و جدی با فساد و مفسد اقتصادی مبارزه می‌کند از اقتصاد و سرمایه گذاری سالم حمایت می‌کند و خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق گفت: قوانین زایدی در خصوص حوزه سرمایه گذاری داریم که باید این موارد مجددا بررسی شود. باید از خرد تمام ذی نفعان و نخبگان دانشگاهی در این مسیر استفاده کنیم و در مسیر تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم.

وی افزود: اگر بخواهیم پیشرفت کنیم لازم که به کمک دولت فعالان اقتصادی و دستگاه قضایی وارد این حوزه شویم.

معاون اول قوه قضائیه بیان کرد: طی سال‌های گذشته همواره فکر بنده این بود که اگر وزیر اقتصاد و معاونان وی از میان فعالان حوزه اقتصاد انتخاب شوند چه اشکالی دارد؟

حجت الاسلام و المسلمین مصدق گفت: فعالان اقتصادی حاضر در این جمع نیازی به مال و اموالی که در قبل کارهایی که انجام می‌دهند، ندارند و دغدغه هایشان برای نظام و انقلاب است پس باید به آن‌ها کمک و از اقداماتشان حمایت شود.

وی افزود: طبق گزارشی که به بنده اعلام شد حدود ۳۰ پرونده در حوزه سرمایه گذاری و فعالان اقتصادی نیاز به اعمال ماده ۴۷۷ دارد، در جریان این پرونده‌ها نیستم، اما آمادگی داریم موارد را بررسی کنیم.

کد خبر: ۲۲۸٬۵۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha