۹ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۸
صندوق های زیان ده؛ ماحصل انتصابات رفاقتی| چرا مدیریت شرکت ها تغییر نمی کند؟
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بازار مطرح کرد

صندوق های زیان ده؛ ماحصل انتصابات رفاقتی| چرا مدیریت شرکت ها تغییر نمی کند؟

ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است زمانی شرکت های زیر مجموعه صندوق های بازنشستگی از زیان ده بودن خارج می شوند که از راه رفته به سمت انتصابات سیاسی و رفاقتی در درون خود پرهیز کنند.

سید احسان ارکانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به بحران صندوق های بازنشستگی در کشور بیان کرد: باید در زمینه بحران صندوق های بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه تدبیر شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: باید احکام مناسبی در زمینه ترمیم شرایط صندوق های بازنشستگی در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقایص در مدیریت فعلی صندوق های بازنشستگی بیان کرد: تا زمانی که شرکت های زیر مجموعه صندوق های بازنشستگی اعم از شستا، صندوق بازنشستگی کشوری و یا صندوق فولاد به جای افزایش سودآوری به نفع منافع کارگر و مستمری بگیران این صندوق ها، تبدیل به حیات خلوت انتصابات سیاسی و رفاقتی و دوستانه کسانی که این مسئولیت ها بر عهد می گیرند،باشند، مشکلات زیان ده شدن این شرکت ها برطرف نخواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این جای تعجب دارد که چرا با وجود زیان ده بودن شرکت های زیر مجموعه صندوق های بازنشستگی، هیچ تغییری در مدیریت این شرکت ها اتفاق نمی افتد بیان کرد: به واقع این مدیریت ها به جای حرکت به سمت کارامدی به سمت ناکارآمدی و انتصابات رفاقتی پیش می روند بنابراین در برنامه هفتم توسعه باید برای این شرایط چاره اندیشی کرد و باید برای رفع این مشکلات ضمانت های اجرایی در نظر گرفت.

کد خبر: ۲۲۸٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha