بررسی برنامه توسعه روابط ایران و روسیه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

بررسی برنامه توسعه روابط ایران و روسیه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

معاونان وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و روسیه نقشه راه توسعه روابط و تعاملات دو کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را مرور و بررسی کردند.

به گزارش بازار، میثم عابدی معاون فناوری و نوآوری کشور به عنوان نماینده ایران در این جلسه ابراز خوشنودی کرد که پس از سه دور گفتگو، توافقات دو کشور در برخی حوزه‌ها وارد فاز عملیاتی شده‌ است.

عابدی تأکید کرد: امیدوارم پس‌ازاین جلسه و ادامه گفتگوها زمینه اجرایی شدن سایر توافقات قبلی دو کشور ایران و روسیه فراهم شود و سطح تعاملات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به بالاترین سطح خود برسد.

در این جلسه معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حوزه مأموریتی خود به تشریح موضوعات موردعلاقه برای توسعه روابط و یا ایجاد زمینه کاری مشترک پرداختند.

همکاری‌های مشترک بین ایران و روسیه در زمینه‌های ترانزیت داده، امنیت سایبری، پست، تجارت الکترونیکی و اقتصاد دیجیتال، صنعت فضایی، برقراری ارتباط میان شرکت‌های خصوصی دو کشور که در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات فعال هستند، ایجاد مرکز نوآوری مشترک در ایران ازجمله موضوعاتی بود که معاونان وزیر ارتباطات ایران برای طرف روسی تشریح کرد.

معاون وزیر توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه‌های جمعی روسیه نیز در این جلسه با اشاره به حضور در نمایشگاه فناوری رایانه ای(الکامپ) و افتتاح آن پس از چهار سال وقفه تأکید کرد که جمهوری

اسلامی ایران ظرفیت‌های خوبی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دارد که این ظرفیت‌ها می‌تواند منجر به تقویت همکاری‌ها و تعاملات دو کشور شود.

شویتوف با اشاره به موضوعات موردعلاقه طرف ایرانی برای توسعه همکاری‌ها تأکید کرد که این آمادگی از طرف کشورش وجود دارد که در همه زمینه‌های مورد اشاره سر فصل تازه‌ای برای همکاری‌های مشترک ایجادکند.

گفتنی است، جلسه کاری مشترک هیئت ایرانی به ریاست میثم عابدی، معاون فناوری و نوآوری و با حضور محمد جعفر پور، معاون وزیر و رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت، محمود لیائی معاون وزیر، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست، اکبر قنبرپور، مشاور وزیر و رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت خدمات هوایی پیام، محمدجعفر صدیق دامغانی‌زاده، رئیس پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات با هیئت روسی به ریاست الکساندر شویتوف، معاون وزیر توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه‌های جمعی روسیه امروز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

کد خبر: ۲۲۸٬۴۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha