۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
افزایش ۲۰ درصدی تجارت ایران و پاکستان تا سال آینده

افزایش ۲۰ درصدی تجارت ایران و پاکستان تا سال آینده

مدیرکل آسیای جنوبی سازمان توسعه تجارت گفت: پیش بینی می‌شود تجارت میان ایران و پاکستان تا یک سال آینده ۲۰ درصد افزایش یابد که از طریق راهکارهای مختلفی مانند تجارت ترجیحی و آزاد و تهاتر قابل انجام است.

به گزارش بازار، هادی طالبیان مقدم مدیرکل آسیای جنوبی سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: تجارت ترجیحی با پاکستان آغاز شده است اما حجم تجارت ما با این کشور هنوز به اندازه انتظار نیست و پتانسیل افزایش دارد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود تجارت میان ایران و پاکستان تا یک سال آینده ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یابد که از طریق راهکارهای مختلفی مانند تجارت ترجیحی و آزاد و تهاتر قابل انجام است.

مدیرکل آسیای جنوبی سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: میزان تجارت ایران و پاکستان ۲.۳ تا ۲.۴ میلیارد دلار در سال است که میزان صادرات ایران به پاکستان ۱.۷ تا ۱.۸ میلیارد دلار و مابقی آن سهم پاکستان است.

وی تصریح کرد: تراز تجاری ایران و پاکستان به سمت کشورمان سنگین است به همین منظور در روش تهاتر به نفع ما نیست و روش‌های تجارت آزاد با سازوکار خاص خود مناسب‌تر است.

طالبیان مقدم در گفتگو با تسنیم گفت: پاکستان دستورالعملی واحد برای تجارت با ایران، روسیه و افغانستان صادر کرده است که حال بررسی آن هستیم ما نیز دستور العملی جدید برای توسعه تجارت با این کشور درحال برنامه ریزی داریم.

وی با بیان اینکه برای تجارت آزاد نیز با پاکستان نیز در حال مذاکره هستیم اظهار داشت: گفتگوی های مستقیم دو کشور برای تجارت آزاد از شهریوماه سال جاری آغاز می‌شود اما پیچیدگی های خاص خود را دارد؛ در صورتی که امسال برای تجارت آزاد با این کشور به توافق برسیم کار بزرگی صورت گرفته است.

کد خبر: ۲۲۸٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha