۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
کشت چغندرقندر مناسب اقلیم گلستان نیست
دبیر خانه کشاورز گلستان:

کشت چغندرقندر مناسب اقلیم گلستان نیست

گرگان_ ایمانی، دبیر خانه کشاورز گلستان گفت: با توجه به شرایط اقلیمی حاکم بر استان کشت چغندرقند مناسب نیست و نمی توان از آن به عنوان کشت کم آب بر یاد کرد.

علی قلی ایمانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: زمانی که چغندرقند به عنوان کشت جایگزین وارد گلستان شد شرایط اقلیمی مناسب و بارش نزولات اسمانی فراوان بود، اما در سال های اخیر استان با بحران کم آبی مواجه است.

دبیر خانه کشاورز گلستان افزود: زمانی کشت چغندرقند برای فصل پائیز مناسب است که بارندگی های استان مانند سابق ادامه داشته باشد اما در حال حاضر برای سبز شدن این محصول نیاز به ابیاری است.

به گفته وی، با توجه به شرایط اقلیمی حاکم بر استان کشت چغندرقند مناسب نیست و نمی توان از آن به عنوان کشت کم آب بر یاد کرد.

دبیر خانه کشاورز گلستان با بیان این نکته که چغندرقند بخش زیادی از موادغذایی موجود در خاک را دریافت می کند، یادآورشد: کشت این محصول خاک را فقیر می کند.

ویبا بیان این نکته که در کشت چغندرقند باید تناوب زراعت را رعایت و تا یک سال بعد این محصول کشت نشود، افزود: چغندر قند از جمله محصولات کشاورزی است که دارای بیماری ها و آفات زیادی است و کشاورزان باید به این نکته مهم توجه کنند.

دبیر خانه کشاورز در پایان ضمن بیان این نکته که باید به تغییرات اقلیمی و بحران کم آبی در استان توجه کرد، گفت: کشت چغندرقند در حال حاضر به آب زیادی نیاز دارد و باید کشت دیگری را کشاورزان در نظر بگیرند.

کد خبر: ۲۲۸٬۲۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • عزیز IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      0 0
      چطور در کم آبترین استانها مانند سمنان در شهر میامی و..... با حفر چاههای عمیق امکان پذیرذهست ولی در گلستان نه! آب را مدیریت کنید مشکل حل می شود. چطور آب مازندران و گلستان را با تونلهای زیر زمینی به سمنان وتهران انتقال می دهید مشکلی نیست ولی کشاورز مازندرانی و گلستانی حق استفاده از حق طبیعی خودش را ندارد؟
    • حسین قربانی IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
      2 0
      شما کارخانه ید را ببندید،بارندگی مثل قبل میشه