۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
رشد ۹۶ درصدی تولید خودروسازان خصوصی

رشد ۹۶ درصدی تولید خودروسازان خصوصی

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: تولید خودروسازان خصوصی در فصل بهار، رشد ۹۶ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش بازار، عبدالله توکلی‌لاهیجانی مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: در بهار امسال نزدیک به ۶۷هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شد این در حالیست که در مدت مشابه پارسال سهم بخش خصوصی فقط ۳۴ هزار دستگاه خودرو بود.

توکلی‌لاهیجانی افزود: در این مدت سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در کشور ۲۱ درصد بوده است.

وی گفت: همچنین از تولید حدود ۳۲۵ هزار دستگاه خودرو در ۳ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: حدود ۲۷۷ هزار دستگاه از این تولیدات خودروی سواری بوده است.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت با بیان اینکه تولید این تعداد خودرو به‌صورت عبور مستقیم و بدون ناقصی انجام شده، به تولید حدود ۲۷۷ هزار دستگاه خودروی سواری در این مدت اشاره کرد که ۸۵.۲ درصد از کل تولیدات خودروسازان را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت اضافه کرد: در مدت یاد شده ۳۶ هزاردستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از ۲۷ درصد رشد داشته است.

وی ادامه‌داد: علاوه بر این در سه ماهه نخست امسال حدود ۸۰۰ دستگاه خودروی ون تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۱۷ درصد رشد را نشان می‌دهد. در این مدت نزدیک به ۵۸۰ دستگاه مینی‌بوس و اتوبوس نیز تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیان‌گر ۱۶ درصد رشد است.

توکلی‌لاهیجانی در ادامه تاکید کرد: تولید بیش از ۱۰هزاردستگاه انواع خودروی سنگین (کامیون، کامیونت و کشنده) و رشد ۹۵ درصد تولید در این حوزه، از دیگر آمار قابل ذکر است.

وی در ادامه به تولید حدود ۱۳۸ هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور در بهار امسال اشاره کرد و گفت: افزایش عرضه موتورسیکلت در ماه گذشته سبب شد تا شاهد افت ۱۵ درصدی قیمت این محصولات در بازار باشیم.

توکلی‌لاهیجانی افزود: روندی که درباره افزایش تولید از سال گذشته آغاز شده بود، در سه ماهه نخست امسال نیز با شدت بیشتری تداوم یافته و برنامه افزایش عرضه خودرو و توسعه صنعت خودروی کشور در دستورکار است.

کد خبر: ۲۲۷٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha