۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
مصرف ۳۲ درصد انرژی برق استان همدان در بخش خانگی
مدیرعامل توزیع برق استان همدان خبر داد:

مصرف ۳۲ درصد انرژی برق استان همدان در بخش خانگی

همدان - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: ۸۰ درصد مشترکین برق در استان همدان مشترک بخش خانگی هستند که ۳۲ درصد مصرف برق این استان را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، علی سهرابی‌بیدار در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته مدیریت مصرف و اعلام برنامه‌های گذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهار کرد: ماموریت ما در شرکت توزیع نیروی برق استان، توزیع برق مطمئن و پایدار است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت توزیع برق استان همدان در راستای انجام ماموریت توزیع برق مطمئن و پایدار برای مشترکین چهار محور اساسی را در دستور کار قرار داده است، عنوان کرد: اولین تمرکز در این خصوص هوشمندسازی و مدیریت هوشمند شبکه توزیع برق است.

سهرابی‌بیدار افزایش قابلیت اطمینان شبکه را به عنوان محور دوم کار نام برد و گفت: در این راستا کار به صورت جدی انجام می‌پذیرد و مقام‌سازی و تعویض سیم‌ها به کابل خودنگهدار به منظور جلوگیری از سرقت و افزایش پایداری در حال انجام است.

وی افزایش بهره‌وری و مشتری‌مداری و ارتباط مستمر و دوسویه با مردم را از دیگر برنامه‌ها در راستای تامین برق پایدار و مطمئن برشمرد و یادآور شد: در این راستا نیز برنامه‌ها و اقدامات بسیاری انجام می‌پذیرد تا بتوانیم به بهترین شکل خدمت‌رسانی به مردم در راستای تامین برق انجام دهیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های پیش بینی شده برای گذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۲ در بازه زمانی یکم خرداد ماه تا پایان شهریور ماه است، به تشریح این برنامه‌ها پرداخت و عنوان کرد: در این راستا طبق مصوبه وزارت نیرو و هیئت دولت بر کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی دستگاه‌های اجرایی نسبت به سال ۱۴۰۰ در ساعت اداری و کاهش ۶۰ درصدی برق در ساعات غیر اداری تاکید شده است.

وی با اشاره به وجود ۳۱ میلیون مشترک برق در سطح کشور و ۶۵۰ هزار مشترک در استان همدان در بخش خانگی، بیان کرد: در استان ۸۰ درصد مشترکین ما در بخش خانگی هستند که از نظر مصرف انرژی ۳۲ درصد را به خود اختصاص داده‌اند بنابراین توجه ویژه به این بخش و اقدامات مدیریت مصرفی می‌تواند در عبور از پیک بار تابستان بسیار اثربخش باشد.

کد خبر: ۲۲۷٬۸۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha