۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
خودروسازان دنیا طی شش ماه ۴۳ خودرو معرفی کردند| چند خودرو جدید اس یو وی است؟
بازار گزارش می دهد؛

خودروسازان دنیا طی شش ماه ۴۳ خودرو معرفی کردند| چند خودرو جدید اس یو وی است؟

براساس آخرین آمار در شش ماهه نخست سال میلادی جاری صنعت خودروسازی جهان ۴۳ دستگاه خودروی سواری جدید را معرفی کرده است، از این تعداد حدود ۱۹ دستگاه متعلق به خودروسازان چینی است.

بازار؛ گروه خودرو: براساس آخرین آمار در شش ماهه نخست سال میلادی جاری صنعت خودروسازی جهان ۴۳ دستگاه خودروی سواری را معرفی کرده است. در میان این تعداد خودرو هیچ محصول فیس لیفتی وجود ندارد و علیرغم محدودیت های تولید خودروسازان در ماه های ابتدای سال میلادی جاری موفق به رونمایی کلاس ها و خودروهای جدید شدند. آنچه که در این آمار قابل توجه است، نیمی از آمار مذکور متعلق به خودروسازان و محصولات چینی است.

از ۴۳ دستگاه خودروی سواری جدیدی که در شش ماهه نخست سال میلادی جاری توسط خودروسازان رونمایی شده است، حدود ۱۹ دستگاه متعلق به خودروسازان چینی بوده است

چین رتبه نخست رونمایی خودروهای جدید

از ۴۳ دستگاه خودروی سواری جدیدی که در شش ماهه نخست سال میلادی جاری توسط خودروسازان رونمایی شده است، حدود ۱۹ دستگاه متعلق به خودروسازان چینی بوده است. کشور چین در سه ماهه نخست سال میلادی جاری توانسته ۱۹ محصول جدید همزمان با توسعه بازار و گسترش برند را به بازارهای جهانی عرضه کند. رونمایی این تعداد محصول جدید طی سه ماهه نخست سال توسط چینی بالاتر از انتظار توان فنی آن ها است، این نوع پیشرفت نشان از همکاری موثر و هوشمندانه چینی ها با خودروسازان اروپایی در راستای کسب دانش فنی و تکنولوژی دارد. شاید بزودی تمرکز صنعت خودرو در دنیا به سمت آمار و ارقام خودروسازان چینی هدایت شود.

خودروسازان دنیا طی شش ماه ۴۳ خودرو معرفی کردند| چند خودرو جدید اس یو وی است؟

در سه ماهه نخست سال میلادی جاری ۹ خودرو جدید توسط خودروسازان اروپایی رونمایی و معرفی شده است

اروپایی ها رتبه دوم معرفی خودروهای جدید

قاره اروپا را می توان پیش قراول صنعت خودرو دنیا در زمینه تکنولوژی و تولید معرفی کرد، در این قاره خودروسازان بزرگ و جهانی حضور دارند که بازیگران اصلی بازار خودرو هستند. در سه ماهه نخست سال میلادی جاری ۹ خودرو جدید توسط خودروسازان اروپایی رونمایی و معرفی شده است، از این تعداد پنج خودرو جدید را آلمانی ها، دو خودرو جدید را سوئدی ها، یک خودرو جدید را اسپانیایی ها و یک خودرو را فرانسوی ها معرفی کردند. البته این حجم از رونمایی و معرفی در شش ماه نخست سال جاری برای خودروسازان اروپایی نشان از توسعه آن ها در واحدهای زنجیره تامین داشته و آمار قابل قبولی است.

خودروسازان دنیا طی شش ماه ۴۳ خودرو معرفی کردند| چند خودرو جدید اس یو وی است؟

بازارهای نوظهور چند خودرو معرفی کردند؟

هند، مکزیک، اندونزی و برزیل را به عنوان بازارهای نوظهور صنعت خودرو معرفی می کنند، بر همین اساس خودروسازان هندی موفق به معرفی چهار محصول جدید، خودروسازان مکزیکی دو خودرو، اندونزی و برزیل نیز هر کدام یک محصول جدید را معرفی و عرضه بازار کردند. این حجم از معرفی محصول در این کشورها نشان از سرعت پیشرفت صنایع خودروسازی توسط آن ها دارد.

خودروسازان دنیا طی شش ماه ۴۳ خودرو معرفی کردند| چند خودرو جدید اس یو وی است؟

تویوتا سال گذشته موفق به کسب عنوان بزرگترین خودروساز جهان از نظر آمار تیراژ تولید شد، این خودروساز ژاپنی طی شش ماهه نخست سال میلادی جاری موفق به معرفی و عرضه هفت محصول جدید با سیاست گسترش سبد محصول و حفظ رتبه نخست تولید و فروش شد

بزرگترین خودروساز جهان چند خودرو معرفی کرد؟

تویوتا سال گذشته موفق به کسب عنوان بزرگترین خودروساز جهان از نظر آمار تیراژ تولید شد، این خودروساز ژاپنی طی شش ماهه نخست سال میلادی جاری موفق به معرفی و عرضه هفت محصول جدید با سیاست گسترش سبد محصول و حفظ رتبه نخست تولید و فروش شد. براین اساس بزرگترین خودروساز ژاپن نسل چهارم تاکوما را در آمریکای شمالی، یاریس کراس اوور را بازارهای نوظهور، لکسوس ال ام نسل دوم خود را در بازارهای آسیایی و اروپایی، لکسوس ال بی ایکس را در اروپا، لکسوس تی ایکس را در خاورمیانه، نسل سوم لکسوس جی ایکس را در آمریکا و نسل چهارم آلفارد را در آسیا معرفی و عرضه کرده است.

آمریکا در مقام پنجم

حنرال موتورز پس از تویوتا در مقام پنجم قرار می گیرد، این خودروساز بزرگ آمریکایی در شش ماهه نخست سال جاری پنج محصول جدید معرفی کرده است. از این تعداد سه محصول جدید در چین و دو خودرو جدید را در مکزیک معرفی و رونمایی کرده است. رقابت جنرال موتورز با خودروسازان بزرگ دنیا جهت کسب سهم قابل توجه فروش از بازارهای جهانی مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است. چرا که این خودرو با داشتن زنجیره تامین بزرگ جهانی هنوز موفق به کسب رتبه تولید و فروش قابل توجه در دنیا نشده است. گفتنی است که موفقیت بیشتر خودروسازان اروپایی نیز به دلیل همکاری پیوسته و مدام با تولیدکنندگان چینی حاصل شده است.

خودروسازان دنیا طی شش ماه ۴۳ خودرو معرفی کردند| چند خودرو جدید اس یو وی است؟

خودروسازان بزرگ دنیا در شش ماهه نخست سال میلادی جاری اقدام به معرفی ۲۵ خودرو اس یو وی جدید کردند، نکته قابل توجه تغییر سلیقه مشتریان در بازارهای جهانی و میل به خرید خودروهای شاسی بلند است

چند خودرو اس یو وی است؟

نکته قابل توجه تغییر سلیقه مشتریان در بازارهای جهانی و میل به خرید خودروهای شاسی بلند است، در آمار عرضه ۴۳ دستگاه خودروی جدید توسط خودروسازان حدود ۶۱ درصد این تعداد را فقط محصولات اس یو وی تشکیل می دهد. البته براساس گزارش مراجع بین الملل در آمار معرفی خودروهای جدید، محصولات ایرانی محاسبه نشدند. می توان انتظار داشت که طی پنج سال آینده پر فروش ترین سگمنت خودرویی در دنیا را محصولات اس یو وی تشکیل می دهند. بنابراین خودروهای سدان در آینده نزدیک از محبوبیت کمتری نسبت به محصولات اس یو وی و سی یو وی برخوردار خواهند بود.

خودروسازان بزرگ دنیا در شش ماهه نخست سال میلادی جاری اقدام به معرفی ۲۵ خودرو اس یو وی جدید کردند، از این تعداد ۱۳ خودرو را چینی ها، ۴ محصول را اروپایی ها، سه خودرو را هندی ها، سه محصول را ژاپنی ها، یک خودرو را آمریکایی ها و یک محصول را خودروسازان اندونزی به بازار های جهانی معرفی کردند. در میان ۴۳ دستگاه خودرو جدید نیز پنج محصول سدان، یک خودرو هاچ بک، دو محصول واگن، سه خودرو ام پی وی، دو محصول پیکاپ و یک خودرو اسپرت وجود دارد.

در پایان باید ذکر کرد که فقدان پلت فرم در صنعت خودرو ایران سبب شده که محصولات جدید خودروسازان داخلی در آمار تولید خودروسازان جهانی قرار نگیرند. عدم حضور خودروسازان داخلی در بازارهای بین المللی سبب شده مراکز معتبر بین المللی آمار فروش خودرو در کشور را در منابع خود ذکر نکنند.

کد خبر: ۲۲۷٬۸۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha