۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲
امضای قرارداد ۱۱ میلیارد دلاری آرامکو و توتال برای ساخت مجموعه پتروشیمی در عربستان

امضای قرارداد ۱۱ میلیارد دلاری آرامکو و توتال برای ساخت مجموعه پتروشیمی در عربستان

شرکت نفت آرامکو عربستان از امضای قرارداد همکاری ۱۱ میلیارد دلاری با شرکت توتال انرژی فرانسه برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی عظیم در خاک عربستان خبر داد.

به گزارش بازار؛ شرکت نفت آرامکو عربستان از امضای قرارداد همکاری ۱۱ میلیارد دلاری با شرکت توتال انرژی فرانسه برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی عظیم در خاک عربستان خبر داد.

بر اساس بیانیه مشترک صادر شده از سوی دو شرکت، توتال قرار است مجتمع پتروشیمی «امریال» را با استفاده از آخرین فناوری روز جهان ساخته و تجهیز نموده و همچنین، بخش پالایشگاه های آرامکو را به روز آوری نماید.

هنوز جزئیات بیشتری از این قرارداد بزرگ نفتی منتشر نشده است. با اینحال، طی ماه های گذشته و با توجه به ریزش قیمت نفت در بازارهای جهانی، شرکت های بزرگ نفتی جهان از جمله آرامکو اقدام به توسعه بخش تولید فرآورده های نفتی و پتروشیمی کرده و میزان صادرات نفت خام خود را نیز بر اساس سیاست های اوپک کاهش داده اند.

در حال حاضر، پالایشگاه آرامکو کمترین میزان تولید قیر را در سبد نفتی خود داشته که دلیل عمده آن، توانایی این پالایشگاه برای تبدیل پسماندهای حاصل از نفت خام به محصولاتی با ارزش تر از قیر است؛ روندی که در بسایری از پالایشگاه های معروف و بزرگ جهان نیز به جشم می خورد.

کد خبر: ۲۲۷٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha