۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
افزایش ۸.۸ دهم درصدی تولید فولاد خام ایران

افزایش ۸.۸ دهم درصدی تولید فولاد خام ایران

انجمن جهانی فولاد اعلام کرد: مجموع تولید جهانی فولاد در ماه می ۲۰۲۳ میلادی کاهش ۵ و یک دهم درصدی را به ثبت رساند، این در حالی است که تولید ایران در پنج ماه ابتدای سال میلادی ۸.۸ دهم درصد افزایش داشت.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، طبق گزارش انجمن جهانی فولاد (World Steel Association)، ۶۳ کشور فولادساز جهان در ماه می ۲۰۲۳ میلادی، ۱۶۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۵.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین فولادسازان جهان از ابتدای ژانویه تا پایان می ۲۰۲۳ میلادی، ۷۸۶ میلیون تن فولاد خام تولید کردند که این میزان حاکی از کاهش ۱.۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

افزایش ۸.۸ درصدی تولید ایران
در ۵ ماهه نخست سال جاری میلادی، ایران در مجموع ۱۳ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی، ۲.۲ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که تولید فولاد خام ایران در ماه می‌سال جاری میلادی نیز با افزایش ۸.۸ درصدی نسبت به می ۲۰۲۲ میلادی به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید.

از ابتدای ژانویه تا پایان می ۲۰۲۳ میلادی، چین با تولید ۴۴۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن (افزایش ۱.۶ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی) بیشترین میزان تولید فولاد خام جهان را به خود اختصاص داد. پس از آن هند با تولید ۵۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد خام (افزایش ۵.۷ درصدی)، ژاپن با تولید ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن (افت ۵.۳ درصدی)، آمریکا با تولید ۳۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن (کاهش ۳.۴ درصدی) و روسیه با تولید ۳۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن (کاهش ۱.۹ درصدی) در ۵ ماهه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار گرفتند.

همچنین کره جنوبی با تولید ۲۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد خام (افت ۰.۴ درصدی)، آلمان با تولید ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن (افت ۴.۷ درصدی)، برزیل با تولید ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن (افت ۸.۱ درصدی)، ترکیه (کاهش ۱۹.۱ درصدی) و ایران (افزایش ۲.۲ درصدی) با تولید ۱۳ میلیون تن فولاد خام در رتبه‌های ششم تا نهم جهان قرار گرفتند.

کد خبر: ۲۲۷٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha