۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳
کوچکترین اختلال در تامین نقدینگی و پرداخت بیمه ها بر روی کمبودهای دارویی تاثیرگذار است
رئیس سازمان غذا و دارو:

کوچکترین اختلال در تامین نقدینگی و پرداخت بیمه ها بر روی کمبودهای دارویی تاثیرگذار است

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به برقراری ثبات نسبی در بازار دارو در مورد وضعیت کمبودهای دارویی، گفت: کمبودها به صورت روزانه کم و زیاد می شود بنابراین نمی توان آمار دقیقی از آن ارائه کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید حیدر محمدی، با بیان اینکه در حال حاضر شاهد ثبات نسبی در بازار دارو هستیم، گفت: البته این وضعیت به دریافت ارز به موقع و مرغوب و حواله ارزی وابسته است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات موجود حواله کرد ارز است که امیدواریم با توجه به نشستی که با بانک مرکزی داشتیم این مشکل رفع شود.

رئیس سازمان غذا و دارو، مشکل نقدینگی شرکت ها را از دیگر مشکلات این حوزه دانست و افزود: این موضوع را با محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی مطرح کردیم که قرار شد تسهیلات ریالی به شرکت های دارویی با اولویت پرداخت شود در واقع به طور معمول ارائه تسهیلات ارزی به شرکت های دارویی باید با اولویت انجام می شد و اگر این موضوع حل شود مشکلات آنها نیز حل خواهد شد.

محمدی با تاکید بر اینکه بخشی از امور مربوط به حوزه دارو، فراسازمانی است، گفت: یعنی بدون همکاری بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، گمرک و وزارت صمت رفع مشکلات مسیر نیست و به طور قطع اگر این همکاری چندجانبه تداوم یابد مشکلی در زمینه دارو نخواهیم نداشت البته بخشی از مشکلات ناشی از کندی صدور حواله ارزی بود که ستاد تنظیم بازار و بانک مرکزی به دنبال رفع مشکل هستند.

وی در مورد آمار کمبودهای دارویی در کشور، گفت: کمبودها پویا است و به صورت روزانه کم و زیاد می شود بنابراین نمی توان آمار دقیقی از آن ارائه کرد هر چند نسبت به اواخر پاییز سال گذشته شرایط پایداری داریم و هنوز این پایداری تداوم دارد البته تداوم این شرایط بستگی به همکاری تمامی مولفه های اثرگذار دارد زیرا کوچکترین اختلال در تامین نقدینگی و ارز و صدور حواله ارز و پرداخت بیمه ها بر روی کمبودهای دارویی تاثیرگذار است.

کد خبر: ۲۲۷٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha