۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۵
 افزایش درآمدهای ارزی با بهره‌گیری از ظرفیت اتحادیه پایاپای آسیا

افزایش درآمدهای ارزی با بهره‌گیری از ظرفیت اتحادیه پایاپای آسیا

روابط اعضای اتحادیه پایاپای آسیا تسهیل، تسریع و تقویت می‌شود؛ چرا که تجارت فی‌مابین با پول‌های ملی کشورهای عضو شکل می‌گیرد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، حجت الله فرزانی، کارشناس مسائل اقتصادی درباره اهمیت همگرایی اتحادیه پایاپای آسیایی با سایر اتحادیه‌های اقتصادی گفت: گسترش روابط و آماده سازی مراودات کشورها به ویژه از طریق کارگزاری بانکی، تسهیل‌گری بسیاری از موضوعات اقتصادی را فراهم خواهد آورد.

وی درباره چگونگی تسهیل گری اتحادیه‌های بین المللی در اقتصاد ایران بیان کرد: همکاری با اتحادیه‌های بین‌المللی مانند آنچه به تازگی در تهران شاهد بوده‌ایم، سبب خواهد شد همگرایی، نزدیکی دیدگاه‌ها و توسعه روابط بین‌الملل، بهتر از سابق ایجاد شود و تمامی این موارد هم در طول زمان با مواهب اقتصادی همراه خواهد شد که بدون شک بر شرایط زندگی مردم تاثیر خواهد داشت.

این کارشناس مسائل اقتصادی در این باره افزود: پیمان‌های پولی دو یا چند جانبه، موضوع قابل توجه اتحادیه پایاپای آسیایی است که روابط کارگزاری بانکی آن را به وجود آورد و در حقیقت این موضوع بحث اصلی اجلاس اخیر در تهران بود که در صورت اجرای درست آن، بسیاری از مشکلات اقتصادی و بازرگانی کشورهای عضو برطرف خواهد شد.

این کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه بیان کرد: یکی از مزایای اجلاس اتحادیه پایاپای آسیا هموار شدن توسعه مراودات پولی و مالی بود که باید برای دستیابی به آن زمان و تلاش بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

فرزانی درباره تقویت تجارت بین کشورها در نتیجه همگرایی با اتحادیه‌های بین المللی اظهار کرد: تجارت بین کشورهای عضو تسهیل، تسریع و تقویت می‌شود و دلیل مهم آن هم این است که برای واردات و صادرات نیاز به استفاده از یک ارز واحد بین‌المللی دیگر وجود نخواهد داشت بلکه از طریق پول‌های ملی که بین کشورهای عضو مورد توافق قرار گرفته، این کارراحت‌تر انجام می‌گیرد و بحث تسهیل تجارت محقق خواهد شد، بنابراین بر تراز تجاری کشور هم اثر خواهد گذاشت و درآمدهای ارزی را افزایش می دهد.

کد خبر: ۲۲۷٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha