۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴
لزوم شناسایی فرصت‌های اقتصادی دمشق برای فعالیت شرکت‌های ایرانی| ارزآوری برای تهران با افزایش صادرات
عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس مطرح کرد

لزوم شناسایی فرصت‌های اقتصادی دمشق برای فعالیت شرکت‌های ایرانی| ارزآوری برای تهران با افزایش صادرات

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس اعتقاد دارد وزارت امور خارجه کشورمان باید فرصت های اقتصادی در دمشق را شناسایی و برای فعالان این عرصه ارائه کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اصغر سلیمی، در رابطه با اهمیت بر اجرایی شدن توافقات سفر رئیس‌جمهور کشورمان به سوریه، گفت: تهران و دمشق همکاری های منسجم و مستمری در حوزه های امنیتی و دفاعی داشته اند و اکنون زمان تعاملات اقتصادی و تجاری رسیده است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون سوریه دارای ظرفیت های اقتصادی برای سرمایه گذاری و فعالیت بخش خصوصی ایرانی است، اظهار کرد: بر این اساس در سفر رییس جمهوری کشورمان اسناد همکاری مختلفی منعقد شد که حضور بخش خصوصی در سوریه را تسهیل کرده است.

وی با بیان اینکه پیوندهای محکم سیاسی میان ایران و سوریه موجب شده پیوندهای اقتصادی نیز ایجاد شود، ادامه داد: بنابراین وزارت امور خارجه کشورمان باید فرصت های اقتصادی در دمشق را شناسایی و برای فعالان این عرصه ارائه کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن اشاره به اینکه موقعیت استراتژیک سوریه موجب شده کشورمان به دریای مدیترانه دست یابد که این مهم می تواند سبب دستیابی به فرصت های صادراتی و ارزآوری باشد، افزود: همچنین باید یادآور شد صنعت سوریه به دلیل بحران جنگ از بین رفته و اکنون با توجه به رشد شرکت های دانش بنیان ایرانی، دمشق فرصت خوبی برای حضور فعالان توانمند و نخبگان جوان ایرانی محسوب می شود.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه فعالیت های مشترک ایران و سوریه بر خلاف خواسته صهیونیست ها و آمریکایی ها است، خاطرنشان کرد: رژیم غاصب از حضور جمهوری اسلامی در بخش های مختلف سوریه در راستای مراودات مشترک عصبانی است و مشاهده می شود که طی چند ماه گذشته اقدامات ضدایرانی متعددی علیه ایران انجام دهد.

کد خبر: ۲۲۷٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha