۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
بهره برداریی از راه آهن همدان – سنندج یکی از مطالبات جدی مردم کردستان است
استاندار کردستان:

بهره برداریی از راه آهن همدان – سنندج یکی از مطالبات جدی مردم کردستان است

سنندج – زارعی کوشا، استاندار کردستان تسریع در بهره برداری از راه آهن همدان – سنندج را یکی از مطالبات مردم این استان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در نشست مشترک اعضای مجمع نمایندگان مردم کردستان با وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد: اتمام خط راه آهن همدان - سنندج یکی از مطالبات جدی مردم استان کردستان به شمار می رود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت اجرایی کردن این پروژه، گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۸۵ آغاز شده و دولت سیزدهم برای اتمام و رساندن قطار به ایستگاه صلوات آباد سنندج در آینده نزدیک عزم جدی دارد.

استاندار کردستان با بیان اینکه علاوه راه آهن همدان به سنندج، کلان پروژه‌های دیگری نظیر فرودگاه سقز، کریدور شمال به جنوب و توسعه پایانه مرزی باشماق باید در اولویت بررسی قرار گیرند، بیان کرد: تسریع در بهره برداری از پروژه های راه و شهرسازی در دیگر بخش ها نیز ضروری است.

وی ضمن اشاره به وضعیت نهضت ملی مسکن در استان کردستان، افزود: شتاب بخشی به طرح نهضت ملی مسکن در استان کردستان از دیگر نیازهای جدی به شمار می رود.

وزیر راه و شهرسازی نیز در این دیدار به اهمیت اتمام طرح ها و پروژه‌های مرتبط با این وزارتخانه در استان اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم در سرعت بخشی و اتمام پروژه‌ها و طرح های نیمه کاره اهتمام جدی دارد.

پروژه راه‌آهن همدان ـ سنندج ۱۵۱ کیلومتر طول دارد که برای آن هفت ایستگاه شامل سه ایستگاه ترافیکی و چهار ایستگاه‌ مسافری در قروه، دهگلان و سنندج تعریف شده است.

این پروژه بیش از دو دهه قبل کلنگ زنی شد و در حالی که پروژه تهران – همدان در مدت زمان کمتری مورد بهره برداری قرار گرفت ولی مسیر همدان – سنندج هنوز به بهره برداری نرسیده است.

کد خبر: ۲۲۷٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha