۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
‍ کسب رتبه سوم گلستان در خرید تضمینی گندم | تاکنون ۴۶۱ هزار تن محصول خریده شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

‍ کسب رتبه سوم گلستان در خرید تضمینی گندم | تاکنون ۴۶۱ هزار تن محصول خریده شد

گرگان- برزعلی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از کسب رتبه سوم گلستان در خرید تضمینی گندم خبر داد و گفت: تاکنون ۴۶۱ هزار تن گندم از کشاورزان استانی خریداری شده است.

محمد برزعلی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: خوزستان با خرید یک میلیون و ۷۱۱ هزار تن گندم در رأس جدول خرید تضمینی گندم از کشاورزان قرار دارد و بعد از این استان، به ترتیب فارس با خرید ۵۹۲ هزار تُن و گلستان با خرید ۴۶۱ هزار تُن، رتبه‌های دوم و سوم را دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: با وجود خشکسالی شدید حتی انتظار ۳۰۰ هزار تن تولید گندم را نداشتیم اما الان حدود نیم میلیون تن تولید داشتیم که این تلاش و تدابیر کشاورزان در کنار سازمان جهادکشاورزی بود.
وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی های هواشناسی در سال ۱۴۰۱ طرح جهش تولید دیمزارها را سه برابر کردیم وبه ۲۰۰هزار هکتار رساندیم و این مدیریت دانش که در این طرح صورت گرفت نقش بسزایی در رسیدن به تولید نیم میلیون تنی گندم داشت.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال ۱۲۰ هزار تن میوه از باغات هسته دار استان جمع آوری و راهی بازار شود، افزود: در استان گلستان ۱۱ هزار هکتار باغات هسته دار شامل آلبالو، گیلاس، انواع آلو، هلو، شلیل وجود دارد که کار برداشت ارقام زودرس آن ها از نیمه دوم اردیبهشت آغاز شده و تا اواسط تیرماه ادامه خواهد داشت.

برزعلی با بیان اینکه بیشترین سطح کشت باغات هسته دار مربوط به شهرستان رامیان است، افزود: پس از رامیان شهرستان های بندرگز، آزادشهر و علی آباد و گرگان بیشترین میوه هسته دار را تولید می کنند.

کد خبر: ۲۲۷٬۱۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha