۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
استاندارد مداد و خودکار اجباری می‌شود

استاندارد مداد و خودکار اجباری می‌شود

مدیرکل دفتر استاندارد صنایع غیرفلزی سازمان ملی استاندارد از برنامه این سازمان برای اجباری شدن استاندارد مداد معمولی و خودکار خبر داد.

به گزارش بازار، میثم شکوری، مدیرکل دفتر استاندارد صنایع غیرفلزی سازمان ملی استاندارد گفت: علاوه بر استفاده رومزه مردم از نوشت افزار، جمعیت ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری دانش آموزان و دانشجویان نیز از مداد معمولی و خودکار استفاده می‌کنند که لزوم استانداردسازی این محصولات را دوچندان می‌کند.

وی ادامه داد: البته تولیدکنندگان بزرگ مداد و خودکار هم اکنون استاندارد اجباری دارند که نشان می‌دهد در این حوزه فعالان زیرپله‌ای و صنفی نداریم ضمن اینکه کار ما در اعمال استاندارد اجباری مداد و خودکار تسهیل می‌شود.

شکوری گفت: شرکت‌های بزرگ و صنایع می‌توانند مدیریت کیفیت داشته باشند، اما باید حداقل‌های کیفی برای محصول نهایی که به دست مصرف کننده می‌رسد رعایت شود.

به گفته مدیرکل دفتر استاندارد صنایع غیرفلزی سازمان ملی استاندارد؛ منافع حداقلی استاندارد اجباری مداد و خودکار شامل حال قشر ضعیف کشور خواهد شد، زیرا کسانی که توان خرید دارند می‌توانند جنس بهتر و با کیفیت بالاتری را تهیه کنند.

شکوری در خصوص روند کنونی استاندارد اجباری صنایع گفت: اجرای استاندارد اجباری هم اکنون با روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد در برخی مواقع با درخواست از سوی سازمان‌ها و یا وزارتخانه ها، گاهی براساس قوانین مانند قانون محیط زیست و در مواردی براساس فعالیت‌های پژوهشی برمبنای خاص مصرف کننده به صورت کار تحقیقاتی در پژوهشگاه استاندارد و بر اساس ماده ۱۷ قانون مذکور بررسی می‌شود و اگر به این نتیجه برسیم که این موضوع مشکلاتی در سطح کشور از لحاظ کیفیت و یا حقوق مصرف کننده دارد در این موارد نیاز به استاندارد اجباری را اعلام می‌کنیم.

کد خبر: ۲۲۶٬۹۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha