۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
به دنبال راه اندازی پلتفرم رمزارزی واحد برای تسهیل مبادلات جهانی هستیم
رئیس صندوق بین المللی پول:

به دنبال راه اندازی پلتفرم رمزارزی واحد برای تسهیل مبادلات جهانی هستیم

رئیس صندوق بین المللی پول از برنامه این نهاد اقتصادی برای رایزنی با بانک های مرکزی جهان به جهت راه اندازی پلتفرم یک ارز دیجیتال واحد خبر داد.

به گزارش بازار؛ رئیس صندوق بین المللی پول از برنامه این نهاد اقتصادی برای رایزنی با بانک های مرکزی جهان به جهت راه اندازی پلتفرم یک ارز دیجیتال واحد خبر داد.

بر اساس این گزارش، «کریستالینا جورجیوا» هدف از این اقدام صندوق بین المللی پول را تسهیل مبادلات مالی میان کشورهای مختلف دانسته و افزود: رمزارزی متمرکز (CBDC) نباید به گونه ای باشد که موقعیت ارزهای ملی کشورها را تضعیف نماید. برای داشتن تراکنش های موثرتر و آسان تر ما نیاز به سیستم هایی داریم که کشورها را به یکدیگر متصل کند: ما نیاز به قابلیت بهره برداری یکسان داریم.

رئیس صندوق بین المللی پول که این سخنان را در جریان برگزاری نشست مشترک بانک های مرکزی آفریقا در مراکش مطرح می کرد، در ادامه توضیحات خود گفت: درست به همین دلیل است که صندوق بین المللی پول در حال کار بر روی راه اندازی یک پلتفرم رمزارزی متمرکز در سطح جهانی است.

وی در توضیح بیشتر طرح خود گفت: صندوق بین المللی پول از بانک های مرکزی درخواست می کند در چارچوب مقررات رگولاتوری مشترک، موافقت خود را با راه اندازی یک ارز دیجیتال جهانی اعلام کنند.

جورجیوا در عین حال هشدار داد: عدم توافق بر سر یک پلتفرم مشترک، یک خلاء بزرگ ایجاد خواهد کرد که احتمالاً توسط ارزهای دیجیتال پر می شود.

کد خبر: ۲۲۶٬۹۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha