۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
صنایع کمترین آسیب را از قطعی برق در تابستان خواهند دید
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس:

صنایع کمترین آسیب را از قطعی برق در تابستان خواهند دید

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: تولید ۳۰ هزار مگاوات برق طی ۴ سال برنامه دولت بوده البته وزیر مدعی است به این عدد تا پایان کار دولت خواهند رسید.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالعلی رحیمی مظفری در تشریح جلسه امروز(دوشنبه ۲۹ خردادماه) کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به حضور وزیر نیرو در این کمیسیون به‌منظور بررسی نحوه تامین برق در تابستان پیش‌رو، گفت: طبق گفته نمایندگان ما طی تابستان در برخی از صنایع قطعی خواهیم داشت اما سوال این است که وزیر نیرو چقدر می‌تواند شعارهای خود در روز رای اعتماد را محقق کند و اینکه آیا وزارت نیرو به شدت مصرف انرژی در کشور توجه کرده و برای کنترل آن برنامه دارد؟، لذا این موضوعات مورد بحث و بررسی قرار گرفت، همچنین توضیحاتی درباره اینکه سیاست‌های وزارتخانه در برنامه هفتم به منظور کاهش ناترازی چیست؟ ارائه شد.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر نیرو نیز توضیح داد؛ تمام تلاش خود را کرده‌اند که تعطیلات کارخانجات بزرگ به ویژه فولادی‌ها را با زمان پیک مصرف هم زمان کنند و طوری برنامه‌ریزی کرده‌اند که صنعت کمترین آسیب را از قطعی برق ببیند اما به هر صورت برای رفع این ناترازی علاوه‌بر مدیریت مصرف باید برای افزایش تولید در آینده برنامه‌ریزی کرد.

وی ادامه داد: تولید ۳۰ هزار مگاوات برق طی ۴ سال برنامه این دولت بوده است البته وزیر مدعی است به این عدد تا پایان کار دولت خواهند رسید، ضمن آنکه قرار بود صنایع نیز ۱۵ هزار مگاوات برق تولید کنند که به گفته وزیر قراردادهای تولید این میزان برق منعقد شده و آمادگی تولید بیش از این را هم دارند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: همچنین تقویت خطوط انتقال، کاهش و رفع ناترازی ازجمله مسائلی بود که آقای محرابیان بر آن تاکید داشتند تا حتی در فصول کم‌مصرف مانند زمستان صادرات برق داشته باشیم تا یک درآمدزایی برای وزارت نیرو محقق شود و بتوانند از این طریق توسعه خود را افزایش دهند، همچنین نسبت به در نظر گرفتن بخشی از درآمدهای نفتی برای وزارت نیرو در برنامه هفتم توسعه با هدف توسعه حوزه انرژی تاکید شد.

کد خبر: ۲۲۶٬۸۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha