۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴
اجرای ۸۰ درصد طرح الگوی کشت در سال جاری

اجرای ۸۰ درصد طرح الگوی کشت در سال جاری

مدیرکل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد با وجود اینکه منابع مالی اجرای طرح الگوی کشت هنوز در اختیار وزارت جهاد قرار نگرفته اما ۸۰ درصد از اهداف این طرح عملیاتی شده است.

به گزارش بازار، علیرضا نیکویی افزود: بر اساس تقسیم وظایف صورت گرفته سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی مسئولیت تدوین الگوی کشت محصولات کشاورزی و نظارت بر آن را بر عهده گرفته و معاونت برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی، پشتیبانی‌های مالی و سیاستی از آن را بربر عهده دارد.

مدیرکل امور اقتصادی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: در تامین مالی الگوی کشت محصولات کشاورزی موانعی وجود دارد، اما با توجه به اینکه الگوی کشت در میانه سال اجرا شد، هنوز به مسائل بودجه آن توجه نشده بود و هم منابع مالی اجرای الگوی کشت به وزارت جهاد کشاورزی داده نشده است.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی در حد توان خود از طریق منابع داخلی این طرح را اجرا کرده، تاکید کرد: اکنون تلاش شده که این طرح اعتبار مالی لازم برای کشاورزان را داشته باشد تا این طرح به مرحله اجرا برسد.

نیکویی اظهار داشت: بر اساس بررسی که میان بخش‌های مختلف اقتصادی کشور در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ صورت گرفته، کشاورزی دارای بیشترین بهره‌وری بوده است؛ زیرا طی این مدت میزان بهره‌وری بخش کشاورزی ۱.۵ برابر شده که دلیل آن نفوذ دانش و فناوری در بخش کشاورزی است.

مسئول تدوین و نظارت بر الگوی کشت محصولات کشاورزی همچنین گفت: برنامه‌ریزی برای بخش کشاورزی باید به‌گونه‌ای باشد که نه‌تن‌ها بیلان آبی کشور دچار آسیب نشود بلکه خاک و حاصلخیزی آن حفظ شود.

کد خبر: ۲۲۶٬۸۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha