۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
وزارت جهاد کشاورزی رتبه دار در ارتقا بهره وری

وزارت جهاد کشاورزی رتبه دار در ارتقا بهره وری

مدیر اقتصادی سازمان تات گفت: وزارت جهاد کشاورزی در بین سایر نهادها رتبه نخست را در ارتقا بهره وری کسب کرده است.

به گزارش بازار، علیرضا نیکویی افزود: کمیته بهره وری از دهه ۸۰ تشکیل شد. امروز در جهان با محدودیت منابع رو به رو هستیم و این امر بین عرضه و تقاضا شکاف ایجاد کرده است. عمدتاً روند ارتقا بهره وری در جهان به سمت بهره وری با نهاده کمتر اما عرضه بیشتر حرکت کرده و مرکز اجرای این الگو هم ژاپن است (نهاده کمتر و ستانده بیشتر).

مدیر اقتصادی سازمان تات تصریح کرد: بهره وری با کارایی متفاوت است. در تعریف بهره وری کارایی (انجام درست کارها) به اضافه اثربخشی (انجام کارهای درست) بوده و سیاست گذاری باید بر این مدار باشد.

وی عنوان کرد: به طور کلی عوامل تولید در بخش کشاورزی رشد داشته است. به عنوان مثال در حوزه نیروی انسانی و استفاده از انرژی ۱.۵ درصد شاهد ارتقا فعالیت‌ها هستیم.

نیکویی تاکید کرد: دلیل رشد تولید در بخش منابع انسانی به نفوذ دانش و فناوری افراد متخصص بر می‌گردد. در واقع با آموزش توانسته ایم با همان تعداد نیروی کار، تولید بیشتر را تجربه کنیم.

مدیر اقتصادی سازمان تات با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه اظهار داشت: در بند الف ماده ۵ قانون ششم توسعه در سال ۹۷ تاکید شده مدیریت بهره وری باید در تمام مجموعه‌های کشوری اتفاق بیفتد. در بخش کشاورزی هدف این است که ۴۰ درصد ارزش افزوده مربوط به برنامه ارتقا بهره وری باشد.

وی بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی در بین سایر نهادها رتبه نخست را در ارتقا بهره وری کسب کرده است، گفت: مهار تورم با ارتقا بهره وری محقق می‌شود زیرا باید بتوانیم با منابع محدودی که در اختیار داریم امنیت غذایی را در کشور تأمین و تضمین کنیم.

کد خبر: ۲۲۶٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha