۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
شرایط اظهارنامه‌های مالیات مستقیم  | پایان خرداد آخرین مهلت است
مدیرکل امور مالیاتی سمنان در گفتگو با بازار:

شرایط اظهارنامه‌های مالیات مستقیم | پایان خرداد آخرین مهلت است

سمنان- حسین پور، مدیرکل امور مالیاتی سمنان ضمن اشاره به شرایط اظهارنامه‌های مالیاتی، گفت: مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات‌های مستقیم برای صاحبان کسب و کار تا پایان خردادماه خواهد بود.

علی حسین پور در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به شرایط مالیات مکاسب و مشاغل در استان سمنان بیان کرد: ساز و کاری که در قانون مالیات‌های مستقیم برای صاحبان کسب و کار مشخص شده دور روش شامل تسلیم اظهارنامه و حسب مورد حساب رسی و رسیدگی و یا تعیین مالیات مختوم با استفاده فرم ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم است.

وی با بیان اینکه در این زمینه مودیان استان سمنان یا همان مکاسب و کسب و کارها می‌بایست فرم عملکرد سال ۱۴۰۱ کسب و کار خودشان را تا پایان خرداد ماه ارسال کنند افزود: احتمالاً مهلت تمدید نخواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با بیان اینکه مبلغ شش میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان برای مالیات های کسب و کارها در سال ۱۴۰۱ تعیین شده است، گفت: مجموع فروش کالا و خدمات کسب و کارهای استان سمنان اگر کمتر از این عدد باشد، می توانند حتی از تسهیلات بهره مند شوند.

حسین پور استفاده از تسهیلات مفاد تبصره ۱۰۰ را از جمله ویژگی های این فرصت پرداخت مالیات دانست و گفت: در تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم مکاسب و مشاغل در واقع به مودی مالیاتی و سازمان امور مالیاتی کمک می‌ شود تا نیازی به نگهداری اسناد و مدارک نداشته باشند.

وی با بیان اینکه این ماده همچنین کمک می‌کند که مودیان نیاز نداشته باشند که تشریفات اعتراض به مالیات را طی کنند بلکه در همان ابتدای کار مبلغ مقطوعی برای مالیات تعیین می‌شود و امکان تقسیط مبلغ مالیات قطعی نیز وجود دارد، گفت: بعد از پایان خرداد ماه برای درآمدهای جزء هم مالیات بدون تسهیلات لحاظ خواهد شد لذا مودیان در این امر تسریع کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان همچنین گفت: کسانی که میزان فروش کالا و خدمات ۱۰۰ برابر معافیت ماده ۸۴ قانون مالیات باشد می توانند از برخی تکالیف که در قانون اعلام شده مانند نگهداری اسناد و دفاتر معاف باشند مالیات مقطوع پرداخت و مورد حساب رسی قرار نگیرند.

کد خبر: ۲۲۶٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha