۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳
مردم استان سمنان ۴۳۰۰ میلیارد تومان مالیات دادند
در سال ۱۴۰۲؛

مردم استان سمنان ۴۳۰۰ میلیارد تومان مالیات دادند

شاهرود- مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: مردم استان در سال ۱۴۰۲ مجموعاً چهار هزار و ۳۳۵ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده اند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی حسین پور ظهر سه شنبه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در اداره دارایی شهرستان شاهرود با بیان اینکه سهمیه ای که برای استان سمنان در قانون بودجه درنظر گرفته شده بود، خوشبختانه با همکاری اصناف و مکاسب و مردم استان سمنان در بحث مالیات ۱۴۰۲ خوشبختانه محقق شد، تاکید کرد: سال ۱۴۰۱ نیز تعهدات استان سمنان در زمینه مالیاتی خوشبختانه کاملاً محقق شد.

وی با بیان اینکه میزان تحقق مالیات در استان سمنان نسبت به مدت مشابه ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۰ درصد بیشتر بوده است، افزود: در سال ۱۴۰۲ مالیات وصولی در استان چهار هزار و ۳۳۵ میلیارد تومان بود در حالی که در سال ۱۴۰۱ مردم استان دو هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان مالیات دادند.

وصول مالیات در استان سمنان

مدیرکل مالیات استان سمنان ادامه داد: این رشد مالیات در استان در حالی رقم خورده که در سال های گذشته مالیات ارزش افزوده در مبادی ورودی مالیات استان ها لحاظ می شد در سال ۱۴۰۲ این ردیف درآمدی ملی شد و در صحنه وصولی استان ها لحاظ نشده است.

حسین پور با بیان اینکه اگر بخواهیم این مالیات را نیز حساب کنیم مردم استان سمنان در سال ۱۴۰۱سه هزار و ۵۷۳ میلیارد تومان مالیات توسط مردم استان پرداخت شده است، تاکید کرد: یکی از اتفاقاتی که در سال های اخیر رخ داده این است که در کنار وصول درآمدهای مالیاتی عوارض ارزش افزوده هم وصول می شود و در اختیار شهرداری ها، دهیاری ها، عشایر و فرمانداری ها بابت روستاهای فاقد دهیاری قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه یک درصد مالیات سرانه نیز به حساب وزارت بهداشت واریز می شود، تاکید کرد: ۲۷ صدم درصداز ۹ درصد نیز در اختیار وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش قرار می گیرد از سوی دیگر عوارض شهرداری ها، دهیاری ها و امور عشایری مستقیم واریز می شود ولی سهم وزارت بهداشت بابت یک درصد و ورزش و جوانان به صورت متمرکز سازمان امور مالیاتی کشور به حساب وزارتخانه واریز می کند تا توسط استان ها تقسیم شود.

واریز مالیات به حساب دهیاری ها و شهرداری ها

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به اینکه اتفاق خوبی در قانون ارزش افزوده رخ داده و ماه به ماه نیز مستمراً شهرداری ها و دهیاری ها از این منابع درآمدی خوب بهره مند می شوند تا شاهد آبادانی شهرها و روستاها باشیم، گفت: میزان وصولی عوارض ارزش افزوده در سال های اخیر با رشد قابل توجهی روبرو بوده است.

حسین پور با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ بین شهرداری ها و دهیاری های استان سمنان ۲۸۸ میلیارد تومان توزیع شده است، تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ این رقم به ۸۷۸ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ به یک هزار و ۳۶۸ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده که منابع خوبی برای توسعه شهرها و روستاهای استان بسیار مفید بوده است.

وی با بیان اینکه با توجه به جمعیت استان اگر بخواهیم سرانه بگیریم و جمعیت استان را نیز معادل ۷۰۳ هزار نفر سرشماری ۹۵ در نظر داشته باشیم، ما به ازای هر نفر در استان یک میلیون و ۹۴۸ هزار تومان در سال ۱۴۰۲ سهم عوارض و مالیات ارزش افزوده بین شهرداری ها، دهیاری ها، عشایر و فرمانداری ها توزیع کرده ایم، افزود: تنها در فروردین ماه امسال از همین محل ۲۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شده است.

کد خبر: ۲۸۶٬۱۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha