۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
تخلیه بار در پایانه مرزی اینچه برون به روش سنتی است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان: 

تخلیه بار در پایانه مرزی اینچه برون به روش سنتی است

گرگان- دهنوی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با بیان اینکه تخلیه بار به روش سنتی در پایانه مرزی اینچه برون انجام می شود، گفت: از ظرفیت بخش خصوصی برای حل این مشکل استفاده می شود.

سیدمحمد دهنوی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه برای اراضی منطقه اینچه برون اختلافاتی بین راه آهن، گمرگ و راهداری است، اظهار کرد: تبدیل اینچه برون به منطقه آزاد، به حل اختلافات حقوقی بین برخی دستگاه ها کمک خواهد کرد چراکه مدیریت یکپارچه منطقه روند را تسهیل می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با بیان اینکه عمده مشکلات اینچه برون بحث زیرساخت است، افزود: مهمترین چالش فقدان انبار و سیلو است که پس از آن باید سیستم تخلیه بار هم بهبود یابد.

وی با بیان اینکه تخلیه بار در پایانه مرزی اینچه برون در حال حاضر به روش سنتی انجام می شود، اضافه کرد: تاکنون پنج شرکت برای سرمایه گذاری در این بخش اعلام آمادگی کردند امضای قرارداد تا دو شرکت هم انجام شده است.

دهنوی از انجام مطالعات برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در پایانه مرزی اینچه برون خبر داد و گفت: امیدواریم با سفر رئیس جمهوربه گلستان کلنگ عملیات اجرایی ایجاد زیرساخت هایی نظیر انبار و سیلو در پایانه مرزی اینچه برون زده شود.

او از عدم اجرای مصوبه سفر رئیس جمهور به گلستان با موضوع توسعه منطقه لجستیک اینچه برون خبر داد و افزود: ۸۰۰میلیارد تومان برای توسعه منطقه لجستیک اینچه پیش بینی شد که به رغم طی فرایندهای اولیه، سازمان برنامه و بودجه این قرارداد را به قرارگاه خاتم ارجاع نکرد.

وی در خاتمه با بیان اینکه در سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه استقبال می کنیم، افزود: به دنبال این هستیم تا بخش خصوصی هرچه سریعتر کارش را آغاز کنند تا دست کم در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل تخلیه سنتی حمل بار در پایانه اینچه برون مرتفع شود.

کد خبر: ۲۲۶٬۷۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha