۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۴
۴۰ درصد ثبت اشتغال اردبیل در حوزه صنایع دستی است
معاون صنایع دستی اردبیل:

۴۰ درصد ثبت اشتغال اردبیل در حوزه صنایع دستی است

اردبیل- دلاورقوام، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل گفت: ۴۰ درصد ثبت نام متقاضیان در سامانه اشتغال استان در حوزه صنایع دستی است.

توحید دلاورقوام در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: سرانه ایجاد اشتغال دو میلیارد تومان است اما در بخش صنایع دستی این رقم به کمتر از نصف کاهش یافته و با راه اندازی کارگاه ها و مجموعه های تولیدی صنایع دستی می توان فرصت اشتغال پایداری را برای علاقه مندان فراهم کرد.

وی تنوع تولید محصولات صنایع دستی را در استان اردبیل یادآور شد و تصریح کرد: این تنوع در دست بافت های سنتی بسیار برجسته است که تاکنون ورنی مغان و گلیم عنبران به ثبت رسیده و به زودی جاجیم خلخال نیز به ثبت ملی خواهد رسید.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل به سفر اخیر رئیس شورای جهانی صنایع دستی به استان اشاره کرد و گفت: در این سفر با برجسته کردن دو ویژگی پشتیبانی حاکمیت از فعالان صنایع دستی بدون دخالت مستقیم و فعالیت تشکل های مردمی در حوزه صنایع دستی سعی کردیم تا شهر اردبیل را به عنوان شهر صنایع دستی و عنبران نمین را به عنوان شهر جهانی صنایع دستی معرفی کنیم.

دلاورقوام افزود: امیدواریم در ثبت جهانی اردبیل و عنبران به عنوان شهر جهانی صنایع دستی و گلیم بتوانیم امسال به اهداف مورد نظر دست پیدا کرده و در کنار آن در ثبت ملی سایر دست بافت ها نیز موفق عمل کنیم.

وی از برپایی نمایشگاه‌های فصلی صنایع دستی در قالب رویداد ۲۰۲۳ خبر داد و خاطرنشان کرد: در قالب این نمایشگاه‌ها که در فصل تابستان در فضای باز و سایر فصول در فضاهای سربسته برگزار می‌شود، تلاش بر این است تا حلقه واسط بین تولیدکننده و مصرف کننده را برداشته و به صورت مستقیم شاهد عرضه این محصولات و حتی صادرات صنایع دستی باشیم.

دلاورقوام جایگاه اردبیل را در تولید محصولات صنایع دستی، یک جایگاه با هویت بالا بیان کرد و ادامه داد: بالاتر از این جایگاه باید در عرصه اقتصادی و توانمندی فعالان این هنر صنعت تلاش کنیم تا بهترین تولیدات ما با ارزش افزوده بیشتر در بازار زمینه اشتغال مؤثرتری را فراهم کند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل اضافه کرد: باید به سمتی حرکت کنیم تا تولیدات صنایع دستی علاوه بر بازارهای منطقه ای، در سطح جهانی نیز فرصت ارزآوری بیشتری را برای کشور فراهم کند.

کد خبر: ۲۲۶٬۶۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha