۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۰
همکاری‌های امنیتی سبب توسعه اقتصادی کشورها می‌شود
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

همکاری‌های امنیتی سبب توسعه اقتصادی کشورها می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروزه کشورهای آسیایی باید با هم افزایی و همگرایی در حوزه های مختلف خصوصا امنیتی، به سمت تامین منافع جمعی گام بردارند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جلیل رحیمی جهان آبادی، در خصوص رایزنی ۳ جانبه ایران، پاکستان و چین در موضوع مقابله با تروریسم، گفت: سه کشور به نوعی از اقدامات تروریستی و افراطی گری آسیب های زیادی دیده اند؛ به عنوان مثال منطقه سین‌کیانگ همواره دچار چالش بوده و پاکستان نیز با طالبان درگیری هایی داشته است؛ همچنین در ایران نیز گاها مشکلات عدیده ای از سوی گروهک های منافق و ضدانقلاب رخ می دهد.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تهران، پکن و اسلام آباد از جمله اعضای سازمان همکاری شانگهای هستند، اظهار کرد: همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی از جمله محورهای این مجموعه است لذا برگزاری نشست سه جانبه یاد شده به نوعی در راستای تحقق اهداف شانگهای نیز محسوب می شود.

وی با بیان اینکه تروریست ها همواره برای تامین منابع مالی و خرید تسلیحات در حال تردد میان کشورها هستند، ادامه داد: بر این اساس تبادل اطلاعات و تجمیع آنها و همکاری های امنیتی می تواند چرخه مذکور را دچار خدشه و آسیب جدی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن تاکید بر اینکه همکاری های امنیتی می تواند سبب تحقق دستاوردهایی از جمله توسعه اقتصادی در میان کشورهای منطقه شود، افزود: امروزه بحث سرمایه گذاری های مشترک خصوصا میان سه کشور به طور جدی در حال پیگیری است لذا برای عملیاتی کردن این مهم به ایجاد امنیت پایدار نیاز دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک امروزه کشورهای آسیایی باید با هم افزایی و همگرایی در حوزه های مختلف خصوصا امنیتی، مقابله با تروریسم، قاچاق مواد مخدر، مقابله با گروه های تجزیه طلب و غیره به سمت تامین منافع جمعی گام بردارند زیرا چالش های دهه های گذشته موجب شده منطقه غرب آسیا دچار آسیب های متعددی شود.

کد خبر: ۲۲۶٬۳۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha